برای اینکه بفهمید سئو چگونه کار می کند، داشتن یک درک اولیه از نحوه کار موتورهای جستجو ضروری است. موتورهای جستجو از خزنده‌ها (همچنین به عنوان عنکبوت یا ربات شناخته می‌شوند) برای جمع‌آوری اطلاعات در سراسر اینترنت برای پر کردن پایگاه‌های داده بزرگ خود به نام «نمایه» استفاده می‌کنند. خزنده ها از یک صفحه وب شناخته شده شروع می کنند و سپس پیوندهای آن صفحه را به صفحات دیگر دنبال می کنند.

به عنوان مثال، اگر صفحه‌ای که Google قبلاً در Patagonia.com با موضوع لباس‌های مستعمل فهرست‌بندی کرده است، دارای پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در سایت برای کت‌های دست دوم، چکمه‌های پیاده‌روی استفاده شده و پیراهن‌های فلانل استفاده شده باشد، Google می‌تواند از طریق پیوندها به آن صفحات بخزد. ارائه شده است. در همین حال، اگر صفحه اصلی لباس های دست دوم پاتاگونیا به مقاله ای در TheGuardian.com در مورد تأثیرات منفی مد سریع لینک دهد، Google می تواند از پاتاگونیا به مقاله خبری از طریق پیوند بخزد و در نتیجه آن محتوا را کشف کند و به طور بالقوه آن را نمایه کند.

محتوای صفحه کشف‌شده، و زمینه پیوندهایی که خزنده از پاتاگونیا به گاردین دنبال کرده است، به Google کمک می‌کند تا بفهمد صفحه درباره چیست و چگونه به همه صفحات دیگر در فهرست آن مرتبط است.

اگر شما روزنامه نگاری هستید که مقاله گاردین را در مورد مد سریع نوشته است، این واقعیت که بخش لباس های استفاده شده در فضای باز از یک برند بزرگ به محصول شما پیوند داده شده است به گوگل نشان می دهد که ممکن است بین مشکلات مد سریع رابطه وجود داشته باشد. و راه حل بالقوه خرید لباس کارکرده به جای لباس جدید. این روابط معنایی به Google کمک می کند تا برای هر درخواستی که از عموم جستجوگر دریافت می کند، نتایج را نشان دهد.

موفقیت موتورهای جستجو به عنوان کسب و کار به این بستگی دارد که مردم نتایج موتورهای جستجو را متناسب با نیازهای خود بیابند. هر چه یک موتور جستجو مانند گوگل پیوندهای بیشتری پیدا کند که از نوع خاصی از محتوا به منبع خاصی اشاره می کنند، اطمینان بیشتری پیدا می کند که منبع پیوند داده شده با جستجوهای خاص مرتبط است. سپس موتور جستجو تعیین می‌کند که این منبع در زمانی که مردم آن پرس و جوها را مطرح می‌کنند، شایسته رتبه‌بندی بالایی است.

سه دسته اصلی سئو وجود دارد: سئوی درون صفحه، سئوی خارج از صفحه و سئوی فنی، که همه آنها با هم ترکیب می شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند تا محتوای شما را کشف، خزیدن، فهرست، درک و رتبه بندی کنند و این مقاله به هر یک از آنها می پردازد. این موضوعات