سئوی خارج از صفحه بخش کلیدی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به وب سایت شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد کند. با این حال، تعداد کمی می دانند که چگونه سئوی خارج از صفحه را به طور موثر انجام دهند و فرصت های زیادی را روی میز بگذارند. این مقاله نکات و نکات سئوی خارج از صفحه را مورد بحث قرار می دهد، از جمله اینکه چگونه کار می کند، چرا مهم است و بهترین استراتژی های خارج از صفحه برای شما. از این اطلاعات به عنوان سکوی پرشی برای یک استراتژی سئو یکپارچه که نتیجه می گیرد استفاده کنید.
تعریف سئو خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه، که گاهی اوقات به عنوان سئوی خارج از سایت شناخته می شود، یک استراتژی بازاریابی سئو است که نشان دهنده تمام فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت انجام می شود تا در نتایج موتور جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری کسب کند. مهمترین فعالیت سئوی خارج از صفحه، ایجاد لینک است، که عمل پیوند دادن سایر وب سایت ها به وب سایت شما است. هر چه وب سایت های شخص ثالث بیشتری به وب سایت خود پیوند داده باشید، قدرت شما بالاتر است و احتمال اینکه در جستجوهای ارگانیک ظاهر شوید بیشتر می شود.
دیگر تاکتیکهای مهم سئوی خارج از صفحه شامل افزایش سیگنالهای برند آنلاین شماست که تخصص، اقتدار و اعتماد وبسایت شما (EAT) را بهبود میبخشد. شما میتوانید این کار را با بهبود جستجوی برند، افزایش تعامل رسانههای اجتماعی برند، معرفی نام تجاری خود در وبسایتهای معتبر، ایجاد نظرات آنلاین مثبت و موارد دیگر انجام دهید. در مجموع، این تاکتیک های خارج از صفحه، سیگنال هایی را به موتورهای جستجو مانند گوگل ارسال می کنند که وب سایت شما معتبر و قابل اعتماد است.
چرا سئو خارج از صفحه مهم است؟
سئوی خارج از صفحه به ایجاد شهرت وب سایت شما کمک می کند تا موتورهای جستجو محتوای شما را به خوانندگان مرتبط توصیه کنند. یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی الگوریتمی «تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT)» است. هر چه وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد، احتمال نمایش آن در نتایج جستجوی مرتبط بیشتر است. هدف اولیه سئوی خارج از صفحه این است که EAT وب سایت شما را از طریق فعالیت هایی مانند لینک سازی، ایجاد بررسی آنلاین، افزایش نام های اجتماعی برند و موارد دیگر افزایش دهد.
مزایای سئوی خارج از صفحه شامل بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک، افزایش آگاهی از برند، اعتبار بیشتر برند و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک مربوطه است. اگر تاکتیکهای سئوی خارج از صفحه را به عنوان بخشی از استراتژی کلی سئو خود پیادهسازی نمیکنید، احتمالاً به نتایجی که میخواهید نخواهید رسید. این به این دلیل است که بک لینک ها، در میان سایر سیگنال های سئوی خارج از صفحه، یک فاکتور اصلی رتبه بندی برای موتورهای جستجو مانند گوگل هستند.
نحوه عملکرد سئو خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه یکی از سه بخش یک استراتژی سئو کاملا یکپارچه است. دو جزء دیگر شامل سئو داخلی و سئو فنی است. سئوی فنی عملکرد فنی وب سایت شما مانند سرعت بارگذاری صفحه و موارد دیگر را نشان می دهد. سئو داخلی شامل تمام فعالیت های سئو مربوط به بهبود محتوای وب سایت شما می شود. هدف از سئوی خارج از صفحه، تبلیغ محتوای با ارزش وب سایت شما با ایجاد سیگنال های رتبه بندی مثبت برای الگوریتم های جستجو است.
مهمترین بخش سئوی خارج از صفحه لینک بیلدینگ است. موتورهای جستجو مانند گوگل، بک لینک های سایر وب سایت ها را به عنوان «نقل به نقل از محتوای شما» می بینند. هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، به عنوان مثال استناد، محتوای شما توسط الگوریتم ها معتبرتر و قابل اعتمادتر درک می شود. با این حال، هم کمیت و هم کیفیت بک لینک ها عامل هستند. بک لینک از وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالاتر نسبت به لینک های وب سایت هایی با اعتبار پایین قوی تر دیده می شود.
راه های زیادی برای تولید بک لینک وجود دارد. یکی از رایج ترین استراتژی ها از طریق ارتباط مستقیم است، جایی که با وب سایت های مرتبط تماس می گیرید تا ببینید آیا آنها به بخشی از محتوای شما پیوند می دهند یا خیر. یک تاکتیک این است که از ابزارهای سئو برای شناسایی لینک های شکسته در سایر وب سایت ها استفاده کنید و برای پیشنهاد مقاله جایگزین از سایت خود تماس بگیرید. راهبردهای دیگر شامل استفاده از وب سایت Help a Reporter Out (HARO) است که خبرنگاران یا وبلاگ نویسان را به متخصصان موضوعی که پوشش می دهند متصل می کند.
با این حال، لینک بیلدینگ تنها راه برای بهبود سئوی خارج از صفحه شما نیست. هر چیزی که سیگنال مثبتی به الگوریتم های موتورهای جستجو می فرستد باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، افزایش فالوور و تعامل در رسانه های اجتماعی، سیگنالی می فرستد که برند شما معتبرتر است. ایجاد نظرات پنج ستاره سیگنال اعتماد به برند را ارسال می کند. الگوریتمهای جستجو، سیگنالهای EAT ترکیبی مانند اینها را برای رتبهبندی مرتبطترین و معتبرترین محتوا در نظر میگیرند.

سئوی درون صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه
در حالی که سئوی خارج از صفحه تمام فعالیتهای سئو خارج از وبسایت شما را در بر میگیرد، سئوی درون صفحه نشاندهنده تمام فعالیتهای سئو در وبسایت شما است. مهمترین فعالیت سئو در صفحه ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت برای مخاطبان شما است. موتورهای جستجو در نهایت در تلاش هستند تا مفیدترین محتوا را برای یک عبارت جستجوی خاص پیدا کنند. هرچه محتوای شما ارزشمندتر باشد، احتمال رتبه بندی آن برای اصطلاحات مرتبط بیشتر است.
از دیگر فعالیت های سئوی داخلی صفحه می توان به ساختار مناسب وب سایت، لینک سازی داخلی و بهینه سازی تصویر اشاره کرد. به عنوان مثال، محتوای وب شما باید به درستی دسته بندی شده و همچنین به سایر قسمت های محتوای وب سایت پیوند داده شود. این امر خزیدن و درک سایت شما را برای الگوریتم های جستجو آسان تر می کند. با این حال، در نهایت، این فعالیتهای سئوی درون صفحه محتوای کلی وبسایت شما را با آسانتر کردن مرور سایت و یافتن سایر بخشهای مفید از محتوای مرتبط برای خواننده شما، بهبود میبخشد.
12 استراتژی سئو خارج از صفحه
بسیاری از استراتژیهای سئوی خارج از صفحه وجود دارند که تخصص، اعتبار و اعتماد شما (EAT) را بهبود میبخشند، بنابراین وبسایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری دارد. برای کمک کردن
، ما لیستی از برترین استراتژی های سئوی خارج از صفحه که ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می کنند، گردآوری کرده ایم. بسیاری از استراتژیهای زیر به تاکتیکهای لینکسازی مربوط میشوند، در حالی که برخی دیگر بر افزایش سیگنالهای برند دیگر تمرکز دارند که در رتبهبندی وبسایت شما نقش دارند. به لیست کامل زیر نگاهی بیندازید و بهترین استراتژی ها را برای نیازهای خود انتخاب کنید:
محتوایی با ارزش به اشتراک بگذارید
برای ایجاد سیگنال های مثبت برند که باعث ایجاد اقتدار و اعتماد می شود، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی قانع کننده است که سایر وب سایت ها، تأثیرگذاران و مخاطبان مورد نظر شما برای به اشتراک گذاشتن آن انگیزه داشته باشند. ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری با درک نیازهای مخاطب شروع می شود و سپس اطلاعات عملی را به روشی منحصر به فرد و جذاب ارائه می دهد.
نمونه هایی از محتوای ارزشمند به اشتراک گذاری شامل راهنماهای جامع، گزارش های صنعت روشنگر یا اینفوگرافیک های بصری جذاب است که ارزش ارائه می دهد. هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، بک لینک بیشتری خواهید ساخت. به علاوه، هنگامی که افراد محتوای شما را در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر به اشتراک می گذارند، سیگنال های برند مثبتی نیز تولید خواهید کرد.
ارتباط مستقیم انجام دهید
یکی از رایج ترین راه ها برای ایجاد بک لینک از طریق ارتباط مستقیم است. اطلاع رسانی مستقیم عبارت است از یافتن وب سایت های مرتبط با اعتبار دامنه بالا، و سپس ارتباط با آنها از طریق ایمیل یا رسانه های مشابه برای پیشنهاد بخشی از محتوای شما که می توانند به آن پیوند دهند. هنگام انجام ارتباط مستقیم، مهم است که ابتدا وب سایت های معتبر مرتبط با مخاطبان خود را شناسایی کنید. سپس، مطمئن شوید که یک قطعه از محتوای واقعا مفید را پیشنهاد می کنید که با پیوند دادن به وب سایت آنها به آن کمک کند.
ساخت لینک شکسته را انجام دهید
لینک بیلدینگ شکسته یک استراتژی توسعه لینک سازی است که در آن از ابزارهای سئو مانند Ahrefs یا Semrush برای شناسایی لینک های شکسته در وب سایت های شخص ثالث مرتبط و معتبر استفاده می کنید. از آنجا، شما به آن وب سایت ها دسترسی پیدا می کنید، پیوند شکسته را برای آنها شناسایی می کنید و یک قطعه مناسب از محتوای جایگزین را از وب سایت خود پیشنهاد می کنید.
به درخواست های HARO پاسخ دهید
Help a Reporter Out (HARO) وبسایتی است که روزنامهنگاران و وبلاگنویسان را با منابع متخصص برای مقالاتی که مینویسند مرتبط میکند. روزنامهنگاران درخواستی را برای نقل قولهای کارشناسان ارسال میکنند و پاسخهای برتر را برای گنجاندن در محتوای خود انتخاب میکنند. اغلب اوقات، این روزنامه نگاران یک بک لینک به وب سایت شما به عنوان منبع برای نقل قول ارائه می کنند.
وبلاگ مهمان در وب سایت های مربوطه
وبلاگ نویسی مهمان یک راه عالی برای بهبود سیگنال های برند شما با ایجاد اعتبار برند خارج از صفحه و همچنین ایجاد بک لینک های اضافی است. برای مهمان موثر وبلاگ، وب سایت های مرتبط و معتبری را پیدا کنید که مطالب ارسالی وبلاگ مهمان را می پذیرند. از آنجا، یک محتوای با ارزش برای آن وب سایت بنویسید و آن را به همراه یک بیوگرافی نویسنده که نام تجاری شما را ذکر می کند ارسال کنید. بسیاری از سایت های وبلاگ نویسی مهمان اغلب به شما اجازه می دهند یک پیوند را به وب سایت خود درج کنید.
نام های تجاری بدون پیوند را پیدا کنید
موارد زیادی وجود دارد که یک وب سایت یا نمایه شبکه های اجتماعی از برند شما بدون لینک دادن به آن نام می برد. در حالی که حتی ذکر نام تجاری می تواند یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای موتورهای جستجو باشد، مهم است که این نام های تجاری نامرتبط را شناسایی کنید و درخواست یک پیوند به وب سایت خود را داشته باشید. یکی از بهترین راهها برای یافتن نام تجاری، ایجاد هشدار گوگل برای برندتان است. به این ترتیب، میتوانید بهروزرسانیهای روزانه درباره افرادی که نام تجاری شما را ذکر میکنند، دریافت کنید، و با کسانی که ممکن است برای دریافت بک لینک از لینک خارج شدهاند تماس بگیرید.
از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ روشی موثر برای افزایش نام تجاری و تعاملات رسانههای اجتماعی است که هر دو سیگنالهای رتبهبندی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو هستند. اطمینان حاصل کنید که فقط با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی که مخاطبان مرتبط برای برند شما دارند در ارتباط هستید. با آنها کار کنید تا یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنید که برند شما و ارزش پیشنهادی آن را تبلیغ می کند و در صورت لزوم پیوندهایی به پروفایل های وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد.
تعامل رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید
علاوه بر اینفلوئنسر مارکتینگ، با ارسال مداوم محتوای مرتبط در کانال های اجتماعی خود، بر افزایش فالوورهای درگیر در رسانه های اجتماعی خود تمرکز کنید. یک مخاطب اجتماعی درگیر که به طور منظم با برند شما در تعامل است، یک سیگنال رتبه بندی مثبت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که به ایجاد اعتبار و اعتماد برند کمک می کند.
انتشار بیانیه های مطبوعاتی
توزیع انتشارات مطبوعاتی یک راه عالی برای تولید بک لینک های ارگانیک است زیرا بسیاری از نشریات آنلاین به طور خودکار انتشارات مطبوعاتی مربوطه را دریافت می کنند. در هر بیانیه مطبوعاتی، معمولاً می توانید یک تا دو پیوند به وب سایت خود ارائه دهید. بهترین رویکرد در هنگام استفاده از این استراتژی، همکاری با یک شرکت توزیع مطبوعاتی مانند eReleases است که نه تنها می تواند به شما در نوشتن نسخه خود کمک کند، بلکه می تواند آن را توسط نشریات معتبر دریافت کند.
وب سایت خود را به فهرست راهنمای آنلاین ارسال کنید
دایرکتوری های آنلاین زیادی وجود دارند که لیستی از وب سایت ها را در موضوعات مختلف با پیوندهایی به هر وب سایت در فهرست جمع آوری می کنند. این یک راه موثر برای ایجاد بک لینک در ابتدا است زیرا اغلب می توانید وب سایت خود را به صورت رایگان یا با هزینه اندک ارسال کنید. با این حال، مطمئن شوید که r را تأیید می کنید
قابلیت eputability دایرکتوری قبل از ارسال برای مثال، برخی از سازمانها مانند Better Business Bureau یا اتاق بازرگانی محلی شما، فهرستهای قدرتمندتری نسبت به سایرین دارند.
ایجاد نظرات آنلاین
بررسی های آنلاین سیگنال قوی ای را ارائه می دهند که هنگام رتبه بندی محتوای آنلاین شما در نظر گرفته می شود. آنها می توانند اعتبار و اعتماد زیادی ایجاد کنند زیرا توسط اشخاص ثالثی ارائه شده اند که با برند شما تعامل داشته اند. تمرکز بر ایجاد نظرات مثبت پنج ستاره از مشتریان قانونی می تواند به سئوی خارج از صفحه شما کمک زیادی کند. شما می توانید این نظرات را در سایت های بررسی شخص ثالث مانند G2 و همچنین صفحه محلی Yelp خود ایجاد کنید.
سئوی محلی خود را بهینه کنید
علاوه بر بررسی های آنلاین، بهینه سازی صفحات سئوی محلی خود مانند صفحه Yelp یا نمایه کسب و کار Google بسیار مهم است. با بهینهسازی صفحات خود با مرتبطترین اطلاعات برند، سیگنالهای رتبهبندی اضافی در مورد اعتبار و اعتماد خود به موتورهای جستجو ارسال میکنید.
خط پایین
سئوی خارج از صفحه بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کلی سئو شما است. مهمترین جنبه سئوی خارج از صفحه که باید روی آن تمرکز کرد، ساخت لینک است. میتوانید از طریق روشهای مختلفی پیوند ایجاد کنید، که رایجترین آنها دسترسی مستقیم به وبسایتهای مرتبط است. با این حال، سایر فعالیتهای مهم سئو خارج از صفحه وجود دارد که شامل مواردی مانند تعامل در رسانههای اجتماعی، بررسی آنلاین، ذکر نام تجاری و موارد دیگر میشود. هر یک از اینها سیگنال های رتبه بندی مثبتی را به موتورهای جستجویی ارسال می کند که اعتماد ایجاد می کنند.
منبع: فوربس