بک لینک ها لینک هایی در سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند. در دنیای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)، آنها مانند رای های اعتبار سایت های دیگر هستند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، احتمالاً وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.
چرا بک لینک ها مهم هستند؟
بک لینک ها سنگ بنای اعتبار و اعتبار وب سایت در چشم موتورهای جستجو هستند.
آنها اساسا رای از وب سایت های دیگر هستند. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است".
بنابراین هر چه تعداد این «رای» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و موتورهای جستجوی جایگزین رتبه بالاتری خواهد داشت.

حتی اگر گوگل از آن زمان هزاران تغییر را در الگوریتم خود ایجاد کرده است، بک لینک ها همچنان یک سیگنال اصلی رتبه بندی هستند.
به عنوان مثال، یک مطالعه صنعتی که ما انجام دادیم نشان داد که پیوندها سیگنال اصلی رتبه بندی گوگل باقی می مانند.
و گوگل تایید کرده است که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.
فراتر از درک موتورهای جستجو، بک لینک ها در هدایت ترافیک مستقیم به سایت شما نیز نقش اساسی دارند.
هنگامی که کاربران روی این پیوندها از سایر وب سایت ها کلیک می کنند، مستقیماً به محتوای شما هدایت می شوند. این نه تنها ترافیک سایت شما را افزایش می دهد، بلکه آگاهی از برند را نیز افزایش می دهد و به طور ارگانیک مخاطبان گسترده تری را جذب می کند.
چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟
همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.
به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید.
جور دیگر بگو:
یک بک لینک تک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد.
همانطور که مشخص است، بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک بگذارند.
ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر می آیند
آیا ترجیح می دهید از هاروارد یک بک لینک بگیرید یا از وب سایت یک پسر تصادفی؟
همانطور که مشخص است، گوگل نیز همین احساس را دارد.
این مفهوم به عنوان "Domain Authority" شناخته می شود. اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما (از طریق پیوند) منتقل کند.
از آنجا که این پیوند از یک سایت معتبر می آید، گوگل وزن زیادی روی آن می گذارد. در واقع، بلافاصله پس از پیوند TechCrunch به من متوجه افزایش ترافیک موتور جستجوی ارگانیک خود شدم.
آیا بدست آوردن این لینک ها سخت است؟ قطعا.
آیا ارزش آن را دارند؟ کاملا.
ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر پیوند قرار می دهند
به عنوان یادآوری، anchor text قسمت متن قابل مشاهده یک پیوند است.
اکنون، یک هشدار سریع:
شما نمی خواهید با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی زیاده روی کنید. در واقع گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام "پنگوئن گوگل" دارد.
گوگل پنگوئن وب سایت هایی را که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند فیلتر می کند. و به طور خاص بر روی سایتهایی تمرکز میکند که بک لینکهایی را با متن لنگر دقیقا مطابقت میسازند.
ویژگی شماره 3: سایت (و صفحه) که به شما پیوند داده می شود به طور موضعی با سایت شما مرتبط است
وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند.
اگر به آن فکر کنید این منطقی است:
تصور کنید به تازگی مقاله ای در مورد دویدن ماراتن منتشر کرده اید.
در این صورت، گوگل وزن بسیار بیشتری بر روی لینکهای سایتهای مربوط به ماراتن، دویدن، تناسب اندام در مقابل سایتهای مربوط به ماهیگیری، تکچرخهها و بازاریابی دیجیتال میگذارد.
ویژگی شماره 4: پیوند یک پیوند "Dofollow" است
گوگل و سایر موتورهای جستجو پیوندهایی را که برچسب Nofollow به آن متصل شده است را نادیده می گیرند.

(به عبارت دیگر، لینک های nofollow الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را حساب نمی کنند).
خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب، پیوندهای "dofollow" هستند.
و بسیاری از پیوندهایی که دارای تگ nofollow هستند برای شروع آنقدر ارزشمند نیستند. به عنوان مثال، پیوندهای این منابع معمولاً nofollow هستند:
نظرات وبلاگ
اعلامیه های مطبوعاتی
تبلیغات پولی
به هر حال این پیوندها برای سئو بسیار مفید نیستند، بنابراین نوفالو بودن آنها مشکلی نیست.