بنابراین اکنون با تئوری ایجاد بک لینک آشنا شدید. اما هیچ چیز بهتر از بالا زدن آستین ها و کثیف شدن دستانتان نیست. و هیچ جای بهتری برای شروع وجود ندارد که رقبای شما بک لینک های خود را از کجا دریافت کرده اند.

مرحله 1. پیوندهای صفحه اصلی رقبای خود را مطالعه کنید

صفحات اصلی وب سایت های رقبای شما منبع عالی فرصت های پیوند (و الهام بخش) هستند.

فقط URL صفحه اصلی رقیب خود را به Ahrefs Site Explorer وصل کنید (حتما آن را روی حالت "URL دقیق" تنظیم کنید) و به گزارشی به نام "Backlinks" بروید:

من این کار را با صفحه اصلی Convertkit که یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است انجام دادم. و اولین لینکی که در گزارش دیدم بسیار جالب بود. این نرم افزار از Carrd - نرم افزاری برای ساخت وب سایت های یک صفحه ای است. به نظر می رسد آنها تمام ابزارهای ایمیلی را که با آنها ادغام می کنند را در صفحه اصلی خود فهرست می کنند و Convertkit یکی از آنهاست:

بنابراین اگر من برای برخی از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ پیوند ایجاد می‌کردم، احتمالاً می‌توانم در صفحه اصلی Carrd نیز فهرست شوم. اما من باید همان نوع ادغام را ایجاد کنم تا این اتفاق بیفتد. و از آنجا احتمالاً می‌توانم به دنبال فرصت‌های ادغام بیشتری با ابزارهای دیگر باشم، که ممکن است منجر به پیوندهای بیشتری از وب‌سایت‌های دیگر شود.

به این ترتیب پیوندهای صفحه اصلی رقبای خود را مطالعه می کنید و از آن اطلاعات برای دریافت لینک های مشابه (یا مشابه) برای وب سایت خود استفاده می کنید.
مرحله 2. صفحات مرتبط رقبای خود را مطالعه کنید

این احتمال وجود دارد که رقبای شما تعداد زیادی منابع جالب در وب سایت های خود داشته باشند که هزاران لینک با کیفیت بالا برای آنها به ارمغان آورده است.

خوب، با کمک Ahrefs Site Explorer به راحتی می توانید "پیوند شده ترین صفحات" هر وب سایت را مشاهده کنید. گزارشی که به دنبال آن هستید «بهترین از طریق پیوندها» نام دارد:

از اسکرین شات بالا می توانید ببینید که سه صفحه با لینک بالا در وب سایت خودمان ابزارهای آنلاین رایگان هستند. باید بگویم که ساخت ابزارهای رایگان از نظر ایجاد دارایی های قابل پیوند یک شرط مطمئن است. مردم عاشق ابزارهای رایگانی هستند که به آنها کمک می کند تا کار خاصی را انجام دهند و مشتاقانه از وب سایت خود به آنها لینک می دهند.

صفحه بعدی که بیشترین پیوند را دارد یک مطالعه تحقیقاتی است. هر زمان که بتوانید آزمایش جالبی انجام دهید یا داده‌های منحصربه‌فرد را به دست آورید و بینش مفیدی را از آن به دست آورید، در نهایت به یک دارایی قابل پیوند بسیار قانع‌کننده خواهید رسید. (و اگر فکر می کنید که هیچ داده جالبی در اختیار ندارید، پیشنهاد می کنم «کتابچه راهنمای بازاریابی محتوا توسط Priceonomics» را بخوانید—این کتاب باید ایده های خوبی در مورد اینکه کجا به دنبال آن بگردید به شما می دهد.)

ایجاد دارایی های قابل پیوند آسان نیست. اما اگر رقبای شما آنها را داشته باشند و شما ندارید، در یک نقطه ضعف بزرگ قرار دارید. همانطور که برای دریافت هر یک از بک لینک های خود تلاش می کنید، آنها بک لینک های خود را نزدیک به خلبان خودکار دریافت می کنند. بنابراین من قویاً توصیه می کنم که این مرحله را نادیده نگیرید و برای ایجاد چند دارایی قابل پیوند قوی در وب سایت خود تلاش کنید.
مرحله 3. صفحاتی را که می خواهید از رتبه بالاتری برخوردار شوید مطالعه کنید

در دو مرحله اول ما بر روی ایجاد بک لینک به وب سایت شما به عنوان یک کل تمرکز کردیم. این منجر به افزایش "اقتدار وب سایت" شما می شود و به همه صفحات وب سایت شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشند.

اما در نهایت باید توجه خود را به تعدادی از صفحات بسیار خاص معطوف کنید که باید برای کلمات کلیدی بسیار خاص رتبه بندی کنید. چگونه به آن ها بک لینک می گیرید؟

خوب، چرا به صفحاتی که در حال حاضر برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در بالاترین رتبه قرار می گیرند، نگاه نمی کنید بک لینک خود را از کجا دریافت کرده اند؟

فرض کنید می‌خواهید برای یک عبارت جستجو رتبه «بهترین برگرها در سنگاپور» را کسب کنید. اگر این کلمه کلیدی را در Ahrefs Keywords Explorer قرار دهید، ویجت SERP Overview صفحات با رتبه برتر و تعداد بک لینک آنها را در حال حاضر به شما نشان می دهد:

از آنجا می توانید روی هر یک از این اعداد کلیک کنید و به گزارش مربوطه در Site Explorer با لیستی از بک لینک ها (یا دامنه های ارجاع دهنده) برای یک صفحه معین هدایت می شوید.

من این کار را با صفحه ای انجام دادم که رتبه 2 را دارد و یک بک لینک بسیار جالب پیدا کردم:

این مرا به این فکر می‌کند که اگر می‌خواهم صفحه من در گوگل برای «بهترین برگرها در سنگاپور» رتبه‌بندی شود، احتمالاً باید از egobait به عنوان تاکتیک اصلی لینک‌سازی استفاده کنم. من مجموعه ای از جوایز مختلف (به طور کلی بهترین برگر، بهترین برگر واگیو، بهترین برگر زیر 15 دلار، بهترین منوی برگر، بهترین برگر مرغ، بهترین برگر گیاهی و غیره) ایجاد می کردم و سپس با رستوران های مربوطه تماس می گرفتم و به آنها اطلاع می دادم. که آنها جایزه ای را در یک دسته بندی خاص برنده شدند و از آنها خواستند که آن را در جایی در وب سایت خود ذکر کنند ... و به صفحه من پیوند دهند.

این یک تصویر خوب از این است که چگونه مطالعه دقیق صفحاتی که می‌خواهید از رتبه‌بندی بالاتری برخوردار شوید، می‌تواند به بینش‌های مفیدی در مورد نحوه دریافت لینک به صفحه خود در همان موضوع منجر شود.

و اگر در ساخت لینک فوق‌العاده تازه کار هستید و برای یافتن الگوها و ایده‌هایی تلاش می‌کنید، کافی است به وب‌سایت‌هایی برسید که به رقبای شما پیوند می‌دهند و از آنها بپرسید که چه چیزی باعث شده آنها به یک صفحه خاص پیوند دهند. شاید مشارکت گسترده تری در پشت صحنه اتفاق بیفتد که شما از آن بی خبرید.