پیمایش در پیچیدگی های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند دشوار باشد. سئو به استفاده از الگوریتمهای جستجوی گوگل برای کسب رتبهبندی محتوای شما بستگی دارد، و این الگوریتمها همیشه سادهترین چیز نیستند. گاهی اوقات شما فقط یک لیست ساده می خواهید که به شما بگوید برای سئو خود چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید.
خوشبختانه برای شما، ما همین چیزها را جمع آوری کرده ایم. در زیر 10 باید و نباید ساده برای سئو ارائه شده است – پنج باید و پنج نباید. اگر این موارد را عملی کنید، یک کمپین سئو موفق برای کسب و کار خود ایجاد خواهید کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید و سپس جستجوگر SEO WebFX را بررسی کنید تا ببینید سئوی شما در حال حاضر در رابطه با این لیست در چه جایگاهی قرار دارد!
برای سئو انجام دهید
برای شروع لیست بایدها و نبایدهای سئو، چه کاری باید انجام دهید تا در نتایج موتورهای جستجو جایگاهی کسب کنید؟ در اینجا پنج کار برای سئو برای افزایش رتبه گوگل شما به عنوان یک SMB وجود دارد!
1. از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید
کلمات کلیدی برای سئوی خوب ضروری هستند. هنگامی که کلمات کلیدی خاصی را در محتوای وب خود قرار می دهید، هدف شما این است که رتبه بندی محتوای خود را برای آن کلمات کلیدی بدست آورید. هنگامی که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید، آنها باید دو معیار خاص را داشته باشند: ارتباط بالا و رقابت کم.
این نوع از کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند. در نتیجه، این کلمات کلیدی هدف جستجوی واضح تری دارند و همچنین با رقابت کمتری همراه هستند. بنابراین، به جای هدف قرار دادن کلمه کلیدی مانند "میکروفون"، چیزی مانند "چه نوع میکروفونی برای موسیقی بهترین است" را امتحان کنید.
2. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید
شما فقط نمی خواهید از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده کنید. همچنین می خواهید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. وقتی محتوایی را می نویسید، باید یک کلمه کلیدی هدف اصلی داشته باشد که می خواهید آن را رتبه بندی کنید.
اما در اینجا متوقف نشوید. اگر میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، باید سعی کنید آنها را در محتوای خود ادغام کنید. با استفاده از چند روش مختلف می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.
اگر به دنبال یک مسیر سریع و آسان هستید، می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید و سپس به کلمات کلیدی مرتبط در پایین نتایج نگاه کنید. همچنین می توانید از ابزار کلمات کلیدی مانند KeywordsFX استفاده کنید.
3. بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کنید
اگر محتوای شما با استفاده از بلوک های عظیم متن همگن نوشته شده باشد، متراکم و ترسناک به نظر می رسد و بنابراین سیگنال های منفی را به کاربران ارسال می کند. برای افزایش رتبه خود، سعی کنید تجربه کاربری را برای هر صفحه بهینه کنید. یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف، تجزیه محتوا است.
از لیست های گلوله ای و شماره دار و همچنین پاراگراف های کوچک استفاده کنید. از عناوین و زیرعنوان های فراوان برای تقسیم کردن موارد به بخش ها استفاده کنید. شما می توانید با قرار دادن تصاویر در بین پاراگراف ها و ایجاد فضای خالی زیادی در اطراف متن خود، تجربه کاربری را بیشتر بهبود بخشید.
4. تگ عنوان و توضیحات متا را ایجاد کنید
برچسبهای عنوان و توضیحات متا عناصر ارزشمند محتوای وب شما هستند. برچسب عنوان خدمات حصارکشی و توضیحات متا تگهای عنوان بسیار مهم هستند، زیرا آنها اصلیترین چیزی هستند که تعیین میکنند آیا کاربر روی محتوای شما در نتایج جستجو کلیک میکند یا خیر. شما می خواهید از عناوینی استفاده کنید که کاربران را به سمت خود جذب می کند - از جمله کلمه کلیدی هدف یکی از راه های انجام این کار است.
توضیحات متا در جلب کاربران برای کلیک کردن بر روی لیست شما نقش دارند، در حالی که به طور همزمان موتورهای جستجو را در مورد زمینه صفحه شما مطلع می کنند. سعی کنید توضیحات متا را بنویسید که زمینه صفحه شما را در کمتر از 160 کاراکتر نشان دهد.
5. معیارهای سایت را پیگیری کنید
اگر تأیید نکنید که آنها برای شما کار می کنند، هیچ یک از بایدها و نبایدهای دیگر برای سئو مفید نخواهد بود. وقتی همه چیز را در اختیار داشتید، با معیارهای سایت همراه باشید که میتواند به شما کمک کند کجا را بهتر کنید، مانند موارد زیر:
نرخ تبدیل
جریان ترافیک
نرخ پرش
نرخ کلیک
ساده ترین راه برای نظارت بر معیارهای خود استفاده از ابزاری مانند Google Analytics است. هنگامی که Google Analytics را برای سایت خود راه اندازی می کنید، به شما امکان دسترسی به معیارهای مختلفی مانند موارد ذکر شده در بالا را می دهد.
BONUS READING: آینده سئو
نباید برای سئو
همانطور که اقدامات خاصی وجود دارد که باید انجام دهید، چیزهایی نیز وجود دارد که می خواهید برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو از آنها اجتناب کنید. در اینجا پنج مورد از سئو وجود دارد که نباید هنگام راه اندازی کمپین خود به خاطر بسپارید.
1. هدف جستجوی کاربر را نادیده نگیرید
همانطور که قبلا اشاره شد، شما می خواهید کلمات کلیدی شما با محتوای شما مرتبط باشد. اما کاری که نمیخواهید انجام دهید این است که کورکورانه محتوا تولید کنید بدون اینکه در نظر داشته باشید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجوی کاربر توصیف می کند که افراد هنگام انجام جستجو چه چیزی را می خواهند پیدا کنند.
اگر شخصی «ماشین لباسشویی باتون روژ» را در گوگل جستجو کند، احتمالاً به دنبال مقاله ای درباره تاریخچه ماشین لباسشویی نیست. هر زمان که محتوایی را می نویسید، مطمئن شوید که آن را متناسب با هدف کاربر برای کلمه کلیدی هدف خود می نویسید. گوگل آنقدر باهوش است که بگوید هست یا نه و بر این اساس آن را رتبه بندی خواهد کرد.
اگر در مورد قصد کاربر برای کلمه کلیدی مطمئن نیستید، به محتوایی که قبلاً رتبه بندی شده است نگاه کنید.
2. چیزهای کلیدی را انجام ندهید
شما می خواهید حداقل چند بار کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید تا شانس خود را برای رتبه بندی در گوگل افزایش دهید. اما زیاد با آن پیش نروید. اگر هر پاراگراف را با کلمه کلیدی پشت کلمه کلیدی پر کنید، Google با مهربانی پاسخ نمی دهد.
پر کردن کلمات کلیدی شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای تلاش برای کسب رتبه های بالاتر است. این استراتژی یک استراتژی سئو کلاه سیاه است زیرا برخلاف دستورالعمل های گوگل است – از استفاده از آن اجتناب کنید. اگر می خواهید گوگل وب سایت شما را رتبه بندی کند، کلمات کلیدی خود را به صورت ارگانیک در محتوای خود ادغام کنید.
3. اجازه سرعت پایین صفحه را ندهید
آیا می دانستید که 83 درصد از کاربران انتظار دارند صفحات وب سایت در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند؟ اگر هر یک از صفحات محتوای شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، بازدیدکنندگان شما به سرعت دکمه بازگشت را می زنند. وقتی افراد زیادی این کار را انجام می دهند، گوگل فرض می کند که محتوای شما مرتبط نیست و صفحه شما در رتبه بندی پایین می آید.
بنابراین، برای رتبه بالاتر، باید مطمئن شوید که هیچ یک از صفحات شما بیش از سه ثانیه طول نمی کشد تا بارگذاری شوند - در حالت ایده آل، فقط یک یا دو ثانیه. سه ثانیه ممکن است طولانی به نظر نرسد، اما برای سرعت صفحه، یک ابدیت است. این اشتباه را مرتکب نشوید که اجازه دهید سرعت صفحه در وب سایت شما کاهش یابد.
می توانید با انجام کارهایی مانند:
کش کردن صفحات وب سایت شما
فشرده سازی تصاویر شما
بهبود زمان پاسخگویی سرور شما
کوچک کردن کد شما
محدود کردن تغییر مسیرهای شما
4. از روش های پیوند گمراه کننده استفاده نکنید
استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما یک راه عالی برای نگه داشتن افراد طولانی مدت در سایت شما است. اگر پیوندی به چیزی ببینند که برایشان جالب به نظر می رسد، ممکن است آن را به صفحه دیگری در سایت شما دنبال کنند. اما شما باید این پیوندها را به طور طبیعی و صادقانه ادغام کنید.
اگر جمله ای دارید که می گوید «ما بهترین خدمات چمن زنی را در چاتانوگا ارائه می دهیم» و می خواهید به صفحه خدمات چمن زنی خود پیوند دهید، باید از «خدمات چمن زنی» به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید. استفاده از "چاتانوگا" به عنوان متن لنگر گمراه کننده خواهد بود. شما همچنین نمی خواهید از کلمات کلیدی زیادی به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید، زیرا گوگل شما را در رتبه بندی جریمه می کند.
متن لنگر را که منطقی است به متنی که از کلمات کلیدی استفاده می کند، اولویت دهید.
5. از طراحی واکنشگرا غافل نشوید
هیچ یک از سئوهای دیگر انجام نمی دهند
n't های موجود در این لیست به شما کمک می کنند در صورتی که آنها را فقط در قالب دسکتاپ اعمال کنید رتبه بندی کنید. با توجه به اینکه ۷۰ درصد از کل زمان اینترنت صرف موبایل می شود، گوگل شروع به اولویت بندی فرمت های موبایل نسبت به دسکتاپ کرده است. به عبارت دیگر، سایتی که برای موبایل بهینه نشده باشد، هیچ امتیازی در رتبه بندی نخواهد داشت.
محتوای شما باید طراحی ریسپانسیو را اعمال کند – یعنی باید در دستگاههای دسکتاپ و موبایل به یک اندازه خوب کار کند تا در نتایج جستجوی Google ظاهر شود.