کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. از نظر سئو، آنها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران برای کشف محتوا وارد موتورهای جستجو می‌کنند که به آنها «پرس و جوهای جستجو» نیز گفته می‌شود. اگر همه چیز را در صفحه خود - همه تصاویر، ویدئو، کپی و غیره - به کلمات و عبارات ساده بجوشانید، اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

به عنوان یک مالک وب سایت و تولید کننده محتوا، شما می خواهید کلمات کلیدی موجود در صفحه شما با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) داشته باشند.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند. آنها به شما جهت می دهند که چگونه شما را با مخاطبان خود مرتبط کنید. و اگر به درستی پیاده سازی شود، می توانید از محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی برای ارتباط با مخاطبان خود در زمانی که آماده خرید هستند استفاده کنید. این جایی است که پول در می آید. بسیاری از استراتژی‌های پیشرفته‌تر سئو و بازاریابی دیجیتال از آغاز ساده تولید، گروه‌بندی و خوشه‌بندی کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها برای ایجاد محتوای مناسب برای جذب مخاطبان ایده‌آل و امیدواریم جذب مخاطبان ایده‌آل شما شروع می‌شوند.

اگر هدف شما هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما است، کلمات کلیدی که برای هدف گذاری انتخاب می کنید (به معنای کلمات کلیدی که در مورد آنها محتوا ایجاد می کنید و صفحات خود را برای آنها بهینه می کنید) تعیین می کند که مردم چگونه شما را از طریق جستجو پیدا می کنند. برای مثال، اگر صاحب یک فروشگاه گلف هستید، ممکن است بخواهید در «باشگاه‌های جدید فانتزی» رتبه بندی کنید - اما اگر مراقب نباشید، ممکن است در نهایت ترافیکی را جذب کنید که علاقه مند به پیدا کردن مکانی جدید برای رقصیدن پس از تاریکی هوا هستند. به همین دلیل است که شناسایی و هدف قرار دادن موثر کلمات کلیدی اصلی شما، پایه و اساس یک استراتژی SEO خوب است که برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شما طراحی شده است.

کلمات کلیدی به اندازه محتوای شما در مورد مخاطبان شما هستند. ممکن است آنچه را که ارائه می‌دهید به روشی متفاوت با نحوه جستجوی مخاطبانتان برای آن توصیف کنید. این می تواند منجر به از دست رفتن ترافیک به دلیل شکاف محتوا یا تخلیه منابع با تمرکز بر کلمات کلیدی اشتباه شود. برای ایجاد محتوایی که از لحاظ ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سایت شما سوق دهد، باید نیازهای مخاطبان خود را درک کنید - زبانی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم
مرحله 1: با مشتریان خود صحبت کنید

مشتریان فعلی شما احتمالاً نمونه ای نماینده از مشتریان بالقوه آینده شما هستند. نقاط درد آنها چیست؟ چگونه خود را بیان می کنند؟ چه چیزی آنها را آزار می دهد و چه چیزی آنها را آرام می کند؟ راهی برای جمع‌آوری بازخورد مستقیم از مشتریان یا تیم‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند پیدا کنید و از آن به عنوان پایه زبان مشتری خود استفاده کنید.
مرحله 2: انجمن ها و گروه های اجتماعی مکرر

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از حضور در انجمن‌ها و گروه‌های اجتماعی مرتبط به دست آورید. Subreddits، گروه‌های فیس‌بوک یا حتی Discords حاوی اطلاعات زیادی هستند که می‌توانید جمع‌آوری کنید و از آنها برای نوشتن سؤالات متداول، اسناد پشتیبانی یا حتی برای اطلاع‌رسانی توضیحات محصول استفاده کنید. ممکن است در یک گروه فیس بوک شنای وحشی متوجه شوید که تناسب دستکش‌ها و چکمه‌های نئوپرن واقعاً حیاتی است و باعث می‌شود مردم هنگام خرید تردید کنند، این می‌تواند منجر به ایجاد یک راهنمای اندازه جامع و اطلاعات واضح‌تر در مورد سیاست بازگشت شرکت شما برای رفع این نگرانی‌ها شود. برای استراحت
مرحله 3: SERP ها را بررسی کنید

خارج از چارچوب فکر کنید. برای یافتن کلمات کلیدی که مخاطبان شما جستجو می کنند، کجا می توانید مراجعه کنید؟ ویژگی‌های SERP را بررسی کنید - به ویژه ویژگی‌های «People also Ask» و «Related Searches». این عناصر خاص پیشنهاداتی را در مورد آنچه مخاطبان شما ممکن است به دنبال آن باشند ارائه می دهند.

مرحله 3: تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دهید

کلمات کلیدی و تحقیقات کلمات کلیدی مانند شیر و کلوچه با هم هستند. شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با استفاده از یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Explorer، می توانید تعداد انگشت شماری از جستجوها را کاملا رایگان انجام دهید.

برای مرتب‌سازی، فیلتر کردن و گروه‌بندی تا 1000 پیشنهاد کلمه کلیدی، برای آزمایش رایگان Moz Pro ثبت‌نام کنید. در اینجا می توانید کلمه اولیه خود را تایپ کنید و با کلیک یک دکمه تعداد زیادی از کلمات کلیدی را برای کمک به درک و پاسخگویی به مخاطبان خود کشف خواهید کرد.

به گفته پیت مایرز، دانشمند بازاریابی Moz، دنباله طولانی جستجو «فضای نامحدود کلمات کلیدی کم حجم (و اغلب با رقابت کم) است. از نظر تاکتیکی، سئوی طولانی مدت به جای تمرکز بر مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی با حجم بالا، بر رقابت برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی کم حجم متمرکز است. همانطور که توسط منحنی تقاضای جستجو نشان داده شده است، دم بلند اغلب جزئیات بیشتری دارد و هنگام مقایسه یک عبارت جستجو مانند "دوچرخه" با "بهترین دوچرخه های الکترونیکی برای رفت و آمد"، در یک نگاه بسیار واضح تر است که جستجوگر دوم به دنبال چه چیزی است.

هدف گذاری و رتبه بندی برای کلمات کلیدی منفرد ممکن است هدف نهایی شما باشد زیرا آنها اغلب حجم جستجوی وسوسه انگیز بالایی دارند، به این معنی که افراد بیشتری به دنبال آنها هستند. با این حال، آنها معمولا رقابت بسیار سختی دارند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فروشگاه پوشاک بوتیک شما برای "لباس" رتبه بندی شود، اما رتبه بندی بالاتر از وب سایت هایی مانند آمازون، H&M و Nordstrom دشوار خواهد بود.

علاوه بر این رقابت قوی، کلمات کلیدی منحصر به فرد می توانند به طرز خشمگینی مبهم باشند. اگر کسی در جستجوی «سگ» است، نمی‌دانید که فهرستی از نژادهای سگ، اطلاعاتی درباره غذای سگ، مکانی برای خرید قلاده سگ یا فقط یک سایت با عکس‌های زیبا از سگ‌ها می‌خواهد.

کلمات کلیدی دم بلند معمولاً هدف واضح تری دارند. به عنوان مثال، "بهترین غذای ارگانیک سگ برای توله سگ" یا "سگ واکرهای ارزان سیاتل". ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند و فضایی برای یک سایت کوچکتر وجود دارد که بتواند در SERP ها نفوذ کند.

آیا می خواهید بدانید که چگونه کلمات کلیدی دم بلند می توانند به شما کمک کنند تا در SERP پیشرفت کنید؟ راهنمای اصلی تحقیقات کلمات کلیدی SEO می تواند کمک کند!