قرار دادن کلمات کلیدی جایی است که کار سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا به هم نزدیک می شود. این یک بخش کلیدی از سئو داخلی است و یکی از سه دسته اصلی سئو به عنوان یک عمل است، دو دسته دیگر سئو خارج از صفحه و سئو فنی است. برخی از قوانین اساسی استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد که برای شروع باید از آنها پیروی کنید. کلمات کلیدی منحصربه‌فرد باید در هر صفحه از سایت شما در مناطقی که ربات‌ها و انسان‌ها معمولاً به آن نگاه می‌کنند استفاده شود تا به آن‌ها اطمینان دهند که شما به دنبال چیزی هستید.

مناطق کلیدی که باید کلمات کلیدی خود را در صفحه خود قرار دهید عبارتند از:

 URL - URL آدرس وب صفحه شما است و در نتایج جستجو نشان داده می شود، برای ایجاد پیوندها استفاده می شود و در نوار آدرس نمایش داده می شود. URL ها باید به گونه ای ایجاد شوند که به راحتی خوانده شوند و کلمات کلیدی مورد نظر شما را شامل شوند. از همان ابتدا در یک ساختار URL ساده و قابل فهم شرکت کنید تا از ایجاد تغییرات در این مسیر جلوگیری کنید.

 برچسب‌های عنوان - برچسب‌های عنوان در نتایج جستجو و برگه مرورگر نشان داده می‌شوند. آنها باید برای انسان نوشته شوند و برای روبات ها بهینه سازی شوند، که تعادلی دشوار است! از آنجایی که این املاک و مستغلات اصلی است، تمام مهارت های شما در مختصر بودن و کلیک های تشویقی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این منجر به یک نکته مهم می شود: دام های کلیک طعمه. ممکن است فکر کنید که با ارائه عناوین مبهم وسوسه‌انگیز برای محتوای خود، کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کنید، اما با پنهان کردن آنچه که صفحه در واقع درباره آن است، قصد واقعی صفحه را پنهان می‌کنید و برخی از قدرت کلمات کلیدی را کنار می‌گذارید.

 توضیحات متا - توضیحات متا در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، بر رفتار کاربر تاثیر می گذارند و در برخی موارد می توانند توسط گوگل بازنویسی شوند. برای هر صفحه یک متا توضیحات منحصر به فرد اضافه کنید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید.

 عنوان صفحه (H1) - برچسب های H1 در محتوای صفحه شما نشان داده می شود و می تواند به قالب بندی محتوای شما کمک کند تا برای انسان قابل مصرف باشد و ارتباط موضوع را با روبات ها نشان دهد.

 عنوان های فرعی (H2) - عنوان بخش مهمی از CMS و طراحی و مدیریت محتوا است. بسیار مهم است که صفحه خود را برای بازدیدکنندگان خود قالب بندی کنید تا بتوانند محتوای شما را مرور کنند و موتورهای جستجو بتوانند بفهمند محتوای شما چیست.

 بدنه محتوای شما - بدنه محتوای شما باید به طور طبیعی شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. استفاده از کلمات کلیدی در صفحه خود خوب نیست. هدف شما باید ایجاد محتوای قانع کننده ای باشد که ارزش واقعی برای کاربر فراهم کند. نوشتن محتوای مرتبط با کیفیت بالا، دقیق، منحصربه‌فرد و جذاب برای بازدیدکنندگان انسانی که سیگنال‌های قوی را به دوستان روبات ما در Google ارسال می‌کند، اغلب وقت‌گیرترین و پرارزش‌ترین بخش بهینه‌سازی محتوای شما برای کلمات کلیدی هدف است.

 ویژگی‌های Image Alt - متن Alt تصویراینجا را مطالعه کنید) اغلب توسط صاحبان سایت نادیده گرفته می‌شود، برای بازدیدکنندگانی که قادر به مشاهده تصاویر نیستند، ارزش ایجاد می‌کند و می‌تواند از طریق ارائه زمینه روبات‌ها برای تصاویر شما، مزایای بیشتری داشته باشد.

بسیاری از این عناصر را می توان پس از انتشار محتوای خود بهینه کرد. به جز URL که باید از تغییر آن اجتناب کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

گنجاندن کلمات کلیدی خود در این زمینه ها اساسی ترین راه برای هدف قرار دادن محتوای شما برای جستجوگران است. قرار نیست فوراً شما را به بالای نتایج سوق دهد، اما سئو ضروری است. شکست در انجام این مراحل اولیه می تواند مانع از رتبه بندی شما به روش های دیگر شود.

منبع: موز