سئو تخصصی
خدمات بهینه سازی برای موتورهای جستجو

Main Menu

  • خانه
  • تبادل لینک
    • سئو آسان/فاطمه صباحتی
    • آموزش سئو سایت/امیرحسین شمس نژاد
    • آموزش بهینه سازی سایت/سمانه اکبریان
    • خدمات بهینه سازی سایت/آناهیتا صباغ
    • سئو سایت کسب و کار/ زهرا سیدی
    • آموزش بهینه سازی سایت/فاطمه صدیقی
    • آموزش سئو و بهینه سازی سایت/مژگان براتی
    • آموزش بهینه سازی سایت/عارفه مجیدی
    • بهینه سازی سایت/فاطمه پورهاشمی
    • آموزش و بهینه سازی سایت/مصطفی بهرامی
    • آموزش سئو سایت/شیرین دربار
  1. You are here:  
  2. Home
  3. Blog

Blog

تگ عنوان چیست و چرا مهم است؟

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 28 August 2024
Hits: 112

برچسب عنوان چیست و چرا مهم است؟

تگ عنوان یکی از عناصر اصلی استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و یکی از رایج‌ترین مواردی است که به راحتی قابل تغییر و بهینه‌سازی است. اگر در HTML تازه کار هستید، ممکن است تا حدودی گیج کننده باشد. اما اگر هر تگ HTML وجود دارد که حتما باید بدانید، آن تگ عنوان است. اساساً، تگ عنوان، وب سایت شما را نام می برد و به موتورهای جستجو می گوید که چیست.

در کدی مانند این نشان داده شده است:

< title > عنوان شما در اینجا </ title >

این یکی از اولین چیزهایی است که موتورهای جستجو هنگام تعیین نحوه رتبه بندی صفحه شما تجزیه و تحلیل می کنند.
برچسب عنوان کجا نشان داده می شود؟

هر صفحه در یک وب سایت حاوی یک برچسب عنوان است. همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، عنوانی که در برچسب قرار داده اید در متن خود وب سایت ظاهر نمی شود. تگ عنوان چیزی است که در سرفصل قطعات در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERPS ظاهر می شود. علاوه بر این، هر چیزی که در تگ عنوان قرار می دهید در بالای مرورگر شما یا هر برگه ای که آن را در آن باز کرده اید به پایان می رسد. عنوان همان چیزی است که وقتی شخصی تصمیم می گیرد وب سایت شما را در فیس بوک یا پلتفرم اجتماعی دیگری به اشتراک بگذارد، نشان داده می شود. در مجموع، این باعث می شود که تگ عنوان به یکی از بخش های حیاتی سئو تبدیل شود.
چرا مهم است؟

درست مانند هر عنصر دیگر صفحه، می توانید برچسب های عنوان خود را با در نظر گرفتن سئو بنویسید و آنها را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. چندین عنصر در این مورد وجود دارد. از آنجایی که هم انسان ها و هم الگوریتم ها از آن استفاده می کنند، باید تگ عنوان خود را بسازید تا برای هر دو به راحتی خوانا باشد. این باعث می شود که نوشتن برچسب عنوان هم یک هنر و هم یک علم باشد. از آنجایی که تگ عنوان همان چیزی است که در SERP ها نشان داده می شود، مهم است که به طور دقیق آنچه را که صفحه قرار است نشان دهد تا افراد را تشویق کند روی آن کلیک کنند. همچنین باید کلمات کلیدی داشته باشد که به موتورهای جستجو بگوید صفحه در مورد چیست.

این عنوان اولین فرصتی است که شما به عنوان یک تاجر تجارت الکترونیک برای جلب توجه مشتریان بالقوه و جدا شدن از رقبا به دست می آورید. یک برچسب عنوان ضعیف می تواند تعداد کلیک ها را کاهش دهد، این عنصری است که موتورهای جستجو در رتبه بندی خود استفاده می کنند.
چه چیزی باید در تگ عنوان قرار گیرد؟

برای استفاده بیشتر از تگ عنوان، باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد. هر چیزی دیگر ممکن است در SERP ها قطع شود. برچسب عنوان باید با کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه خاص نوشته شود (1). به طور کلی، بهتر است از کلمات کلیدی مختلف برای یک صفحه استفاده نکنید (2). کاربران باید با قرار دادن آن در ابتدا و انتها آزمایش کنند تا تعیین کنند کدامیک بیشترین تأثیر را بر ترافیک کلی و نرخ کلیک دارد.

منبع: بیگ کامرس

تگ توصیف چیست؟

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 28 August 2024
Hits: 99

متا دیسکریپشن از روزهای ابتدایی شروع سئو یکی از فاکتورهای مهم در آن بوده است.

گوگل مکررا اعلام می کند که متا دیسکریپشن دیگر تاثیری در رتبه بندی صفحات ندارد. اما شواهدی وجود دارند که این متا تگ به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر گذار است.

پارامترهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، پیش بینی کیفیت محتوای صفحه و در حالت کلی محتوای سایت، همگی با کمک متا دیسکریپشن بهینه، تحت تاثیر قرار می گیرند. در این مطلب به صورت بسیار جامعی به نحوه نوشتن صحیح متا تگ توضیحات پرداخته و این موارد را به صورت قدم به قدم برایتان توضیح خواهیم داد.

متا تگ توضیحات (متا دیسکریپشن) چیست؟

به شکل ساده می توانیم بگوییم که متا دیسکریپشن (Meta Description) در واقع متا تگیست که در آن به توضیحات مختصری درباره موضوعیت صفحه می پردازیم. این توضیحات در صفحه نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه قرار می گیرند. در مطلب دیگری به نحوه نوشتن عنوان صفحه پرداخته ایم.

چرا متا دیسکریپشن در سئو مهم است؟

در دوران طلایی سئو، متا دیسکریپشن از اجزا بسیار مهم بهینه سازی بود. آیا این متا تگ به رتبه سایت کمکی می کرد؟ گوگل به دفعات تکرار کرده است که متا تگ توضیحات به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی صفحات سایت ها نمی باشد.

مطالعاتی که اخیرا توسط وب سایت Yoast انجام شده نشان می دهد که گوگل به صورت اتوماتیک به به ساخت متا دیسکریپشن های مختلف می پردازد. این متا دیسکریشن با آن چیزی که وبمستر سایت در صفحه تعیین کرده است، کاملا متفاوت می باشد.

مهم نبود که متا دیسکریپشن نوشته شده توسط کاربر، کوتاه یا بلند بود. همینطور وجود کلمه کلیدی در آن نیز اهمیتی نداشت، در هر صورت گوگل در شرایط مختلف متا دیسکریپشن های متفاوتی را می ساخت.

در دو سوم آزمایش های Yoast، گوگل جمله ای از پارگراف های ابتدایی صفحه را به عنوان متا دیسکریپشن انتخاب نمود. البته این مسئله به این معنا نیست که گوگل رفتار مشابهی در سایت شما خواهد داشت. در واقع این نتیجه نشان می دهد که گوگل تمرکز بیشتری در استفاده از مقدمه صفحه به عنوان متا دیسکریپشن دارد.

مطمئنا ملاحضات دیگری نیز جدا از مسائل مرتبط با سئو، در انتخاب متا دیسکریپشن وجود دارد. در زمینه سئو، متا دیسکریپشن می تواند موجب افزایش کلیک، ترافیک، نرخ تبدیل و درامد سایت شود:

  • افزایش نرخ کلیک سایت در نتایج جستجو: شواهدی وجود دارد که نشان از ارتباط مستقیم یک متا دیسکریپشن بهینه با افزایش نرخ کلیک دارد.
  • افزایش ترافیک: افزایش نرخ کلیک به واسطه بهینه سازی متا دیسکریپشن، منجر به افزایش ترافیک سایت می گردد.
  • افزایش نرخ تبدیل: متا دیسکریپشنی که با موضوع صفحه کاملا در ارتباط بوده، برای کاربران جذاب است و همچنین مطابق با خواسته اصلی کاربران نوشته شده است، می تواند منجر به افزایش قابل ملاحظه نرخ تبدیل گردد. علاوه بر این شواهدی وجود دارد که با افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت، گوگل نیز به ارتقا رتبه آن می پردازد. همین اواخر ریاست گوگل در کانادا اعلام کرد که زمان حضور کاربران در سایت پس از کلیک بر روی آن (dwell time) از جمله فاکتورهای رتبه بندی محسوب می شود.

متا دیسکریپشن و اسنیپت نتایج جستجو

بعضی از افراد به صورت ناخواسته دو مفهوم متا دیسکریپشن و توضیحات نمایش داده شده در نتایج جستجو (اسنیپت نتایج جستجو) را به جای یکدیگر به کار می برند. اما متا دیسکریپشن و اسنیپت نتایج جستجو (search snippet)، دو چیز کاملا جدا از هم هستند.

متا دیسکریپشن یک تگ HTML است که شما بر روی آن کنترل داشته و می توانید دست به ساخت و بهینه سازی آن بزنید.

اما اسنیپت نتایج جستجو، توضیحاتیست که گوگل از صفحه شما انتخاب کرده و آن را در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه نمایش می دهد. این توضیحات می تواند همان توضیحات درج شده در متا دیسکریپشن بوده یا اینکه گوگل به صورت اتوماتیک دست به تولید توضیح متفاوتی بزند. در حقیقت می توان گفت که این قسمت در کنترل گوگل قرار دارد.

چرا گوگل حتما متا دیسکریشپن نوشته شده توسط شما را نشان نمی دهد؟ گوگل بسته به عبارت مورد جستجو توسط کاربر، دست به تولید توضیحات متفاوتی برای صفحات وب می زند که ممکن است کاملا متفاوت از متا تگ توضیحات شما باشد. این مورد هم چیز جدیدی نیست. گوگل سالها پیش اقدام به اتوماسیون این قسمت زده است.

طول بهینه و پیشنهادی برای متا دیسکریپشن چیست؟

سالهاست که محدود کردن متا دیسکریپشن تا 160 کاراکتر یکی از استانداردهای سئو در این زمینه بوده است. البته این مقدار بسته به طول محتوای این بخش می‌تواند ماکسیمم بین 155 الی 165 کاراکتر باشد.

علت این بهینه سازی نیز این است که کل محتوای متا تگ توضیحات در نتایج جستجو نمایش داده شده و مقداری از آن محو نشود. این راهکار از افزایش بانس ریت نیز جلوگیری می کند.

در سال گذشته گوگل طی اعلامیه ای بیان کرد که از این پس ماکسیمم طول متا دیسکرپشن 300 کاراکتر خواهد بود. این مقدار دوبرابر چیزی بود که تا آن زمان رایج بود.

وب سایت MOZ پس از آن تحقیق جامعی در این زمینه انجام داد و تأیید کرد طول ماکسیمم متا تگ دیسکریپشن به 300 کاراکتر افزایش پیدا کرده است. اما گوگل به سرعت حرف خود را پس گرفت و مجددا به محدودیت 160 کاراکتری بازگشت.

اما این تغییرات در سئو چه معنایی دارد؟

به حرف‌های سخن گویان گوگل گوش کرده و به باید ها و نبایدهای آنان توجه کنید، اما دقت داشته باشید که راهکاری را بدون آزمایش در حجم بالا اجرا نکنید. همواره به تست آنچه که آن‌ها می‌گویند و آنچه که نمی‌گویند بپردازید. در نتیجه راهکاری را که در سایت شما قابل اجراست را انتخاب کنید.

تحقیق بر روی صفحه نتایج جستجو

جدا از اینکه وب سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، ابتدا به انجام تحقیقاتی بپردازید. این تحقیقات اغلب شامل صفحه نتایج جستجوست.

فعالیت‌های رقبایتان را مورد بررسی قرار داده و نوع نمایش سایت هایشان را در صفحه نتایج جستجو مشاهده کنید. با این کار می‌توانید به ارزیابی متا دیسکریپشن های این سایت‌ها بپردازید.

برای آنالیز بهتر نتایج جستجو مراحل زیر را طی کنید:

1. صفحه نتایج جستجو را در کلمات کلیدی مورد نظرتان آنالیز کنید

می‌دانیم که انجام این کار از آنچه که به راحتی گفته شد، سخت تر است. این کار بسیار زمانبر بوده و بررسی دستی نتایج جستجو به ازای تمام کلمات کلیدیمان کار دشواریست.

علت انجام این کار نیز این است که احتمالاً رقبا از تکنیک هایی استفاده کرده‌اند که در حال حاضر جواب می دهد.

2. صفحه نتایج جستجو را برای سایت‌های رقیبانتان بررسی کنید

با این کار متوجه خواهید شد که آن‌ها دقیقا چه کاری برای برندشان انجام می دهند.

3. نتیجه را در فایلی ذخیره کرده و آن‌ها را دنبال کنید

با استفاده از افزونه کروم SEO Quake می‌توانید نتایج جستجو را در یک فایل صفحه گسترده اکسل ذخیره کنید. با این کار می‌توانید فعالیت رقبایتان را به آسانی و بدون هیچ هزینه اضافی دنبال کنید.

به آنالیز خواسته های مشتریان بپردازید

نیاز های مشتریان را مورد بررسی قرار داده و مسیر تبدیل آنها از یک بازدید کننده به مشتری را برای خود ترسیم کنید. این مسیر بسته به بازار هدف شما می تواند متفاوت با سایر رقبا باشد. بعد از بررسی این اهداف سعی در نوشتن متا دیسکریپشنی کنید که هم راستا با آن باشد.

در نوشتن متا دیسکریپشن ها با چهره برند هم راستا گردید

هر برندی دارای چهره و شخصیت مشخصیست که بیانگر هویت آن می باشد. هویت برند همانیست که شما از خود در فضای آنلاین به نمایش می گذارید.

هر یک از متا دیسکریپشن ها می بایست علاوه بر مستقل بودن در راستای ارتقا هویت برند شما باشد. مطمئنا زبان صحبت متا دیسکریپشن در یک فروشگاه آنلاین کفش با یک فروشگاه آنلاین کامپیوتر با یکدیگر متفاوت است. اما چرا می بایست از یک زبان مشترک در ما دیسکریپشن صفحات استفاده کرد؟

متا دیسکریپشن های سایت برای افراد مختلفی که کلمات کلیدی یکسانی را جستجو کرده اند به نمایش گذاشته می شود. با هدف گذاری بر روی افرادی که نیت آنها از جستجو هم راستا با محتوای ارائه شده در سایت شماست، می توانید با کمی بهینه سازی، نظر آنها در نتایج جستجو به سمت سایت خود جلب کنید.

بهینه سازی متا دیسکریپشن در چنین شرایط می بایست به گونه ای باشد که هویت یکسانی از شما در صفحات مختلف به نمایش بگذارد و مخاطبین خاصی را هدف گذاری کند.

کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران می بایست در متا دیسکریپشن نمایش داده شوند

گوگل بارها اعلام کرده است که وجود کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن، پارامتری در رتبه بندی محسوب نمی شود. اما با نگاهی به نتایج جستجو متوجه می شوید که گوگل به پر رنگ کردن کلمات مورد جستجوی کاربر در متا دیسکریپشن می زند.

این مسئله دلیلی بر در نظر گرفتن این پارامتر در رتبه بندی سایت ها نیست، اما می تواند کاربر را متعاقد سازد که نتیجه مورد نظر او با چیزی که به دنبالش است، ارتباط نزدیک تری دارد. اما چرا؟

چون که کاربر در صفحه نتایج جستجو به دنبال نزدیک ترین آیتم به خواسته خود است. به عنوان مثال با جستجو عبارت وکیل تصادفات انتظار دارد که این کلمه در متا دیسکریپشن به صورت پر رنگی نمایش داده شود.

اگر متا دیسکریپشن سایت شما، بتواند کابر را در بین نتایج جستجو راضی کند، شما برنده این مبارزه بوده و توانسته اید که او را نسبت به کلیک بر روی سایتتان ترغیب کنید. در نتیجه وجود کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن یکی از روش های بهینه سازی آن است.

از تیترهای محبوب شبکه های اجتماعی در متا دیسکریپشن استفاده کنید

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید تیترهایی که در این شبکه ها رو به محبوب شدن هستند را شناسایی کرده و علایق مخاطبین خود را بفهمید. دنبال کردن اینفلوئنسرها در حیطه کاری شما یکی از استراتژی های خوب برای انجام هر چه بهتر این کار است.

با تمرین و تکرار در این کار می توانید در نوشتن متا دیسکریپشن هایی که بتواند جذاب تر باشد، خبره شده و از این طریق نرخ کلیک صفحات سایت را افزایش دهید.

متا دیسکریپشن صفحات را خاص تر بنویسید

متا دیسکریپشن هایی که پیام کلی داشته و در حیطه خاصی صحبت نمی کنند، قادر به جذب بازکنندگان نیستند. همان چیزی که محتوای شما را متفاوت و خاص تر کرده را در متا دیسکریپشن مطرح کنید. به عنوان مثال اگر محتوای شما درباره افزایش سرعت سایت در وردپرس است، به عبارت کلی افزایش سرعت سایت بسنده نکرده و کلمه وردپرس را نیز در متادیسکریپشن قید کنید.

متا دیسکریپشن صفحه بایست درباره چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است. تلاش برای فریب کاربران و ترغیب غیر واقعی آنها برای کلیک بر روی سایت، کار صحیحی نیست.

به عنوان مثال اگر از عبارات “همراه با تخفیف” یا “ارزان” در متا دیسکریپشن صفحات فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، قیمت محصولات شما می بایست پایین تر و همراه با تخفیف باشد. در غیر این صورت اعتماد کاربر را از دست داده و احتمالا او هیچگاه به سایت شما بازنخواهد گشت.

بروزرسانی متا دیسکریپشن صفحات قدیمی تر

یکی از روش های افزایش توجهات به سمت صفحات قدیمی سایتتان، بروزرسانی متا دیسکریپشن آنهاست. همچنین با این کار می توانید توجهات بیشتری از کاربران شبکه های اجتماعی دریافت کنید. با اشتراک گذاری مجدد لینک صفحات قدیمی که متا دیسکریپشن آنها بروز شده، می توانید نمایش بهتری از سایت خود داشته باشید.

مثال هایی از متا دیسکریپشن های بهنیه

اما یک متا دیسکریپشن مطابق با اصول سئو چه شکلیست؟ در ادامه مثال هایی برایتان آماده کرده ایم.

  • آیا می دانستید که درد و رنج قربانیان یک حادثه بسیار جدیست؟ در این مقاله به بررسی و تحقیق در این مورد پرداخته ایم.
  • اگر به نیازهای روزانه خود دقت کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که کامپیوترها می توانند کمک زیادی به شما کنند. نویسندگان ما در این مطلب به توضیح این مسئله پرداخته اند.
  • اگر به دنبال یک مانیتور خوب هستید، ما می توانیم به شما کمک کنیم. تکنسین های ما در این مطلب به راهنمایی شما در خرید مانیتور پرداخته اند.

هیچ قالب کلی و صحیحی برای متا دیسکریپشن وجود ندارد و نوع بهینه آن از وب سایتی به وب سایت دیگر متفاوت است. با کمک گرفتن از نتایج جستجو و کمی آزمایش می توانید به صحیح ترین شکل متا دیسکریشپن در سایت خود برسید.

در نوشتن متا دیسکریشپن، مخاطب خود را هدف قرار داده و با توجه به نیاز آنها به بهینه سازی آن بپردازید.

بهینه سازی متا دیسکریپشن نیاز به ایجاد تعادل دارد

در نوشتن متا دیسکریپشن دقت داشته باشید که بین پارامترهای ماکسیمم طول، وجود عبارت جذاب، وجود کلمات کلیدی، برندینگ مناسب و هویت سایت می بایست تعادل وجود داشته باشد.

از همین امروز شروع به تمرین برای نوشتن متا دیسکریپشن بهینه کرده و این کار را به صورت مدام انجام دهید. با تغییر و بروزرسانی متا دیسکریپشن ها قدیمی می توانید قدم بزرگی در سئو هر چه بهتر سایت بردارید.

منبع: رادزاد

نامک یا slug چیست؟

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 28 August 2024
Hits: 106

اگر شما هم با نوشته های وردپرس زیاد سر و کار دارید، حتما عبارت نامک یا Slug زیاد به چشمتان خورده است. به گفته گوگل، URL Slug نقش مهمی در بهینه سازی کلی و تجربه کاربری یک وب سایت ایفا می کند و می تواند روی این موتور جستجو و رتبه بندی صفحات وب سایت شما تأثیر زیادی داشته باشد. پس نیازی نیست بیشتر از این به اهمیت این موضوع اشاره کنیم.

امروز در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از انواع URLها یعنی URL Slug و معنی و مفهوم اسلاگ و روش های بهینه سازی آن صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله کاربردی با ما همراه باشید.

اسلاگ چیست؟

به زبان ساده، اسلاگ یا URL Slug به قسمت انتهایی یک آدرس URL گفته می شود که بعد از اسلش (“/”) می آید و به صفحه یا پست خاصی اشاره می کند. آدرس هر یک از صفحات وب سایت باید منحصر به فرد و با معنا باشد و اطلاعاتی را در مورد محتوای آن صفحه در اختیار بازدیدگنندگان سایت و یا موتورهای جستجو قرار دهد. این وظیفه همان Slug است که در فارسی به آن نامک هم گفته می شود.

برای درک بهتر یک مثال می زنیم. یک آدرس URL به شکل زیر است :

https://www.mashhadhost.com/blog/wordpress-6-3-features/

حال در این آدرس، URL Slug همان بخش آخر یعنی “wordpress-6-3-features/” است.

نمایش اسلاگ در آدرس URL سایت
نمایش اسلاگ در آدرس URL سایت

آدرس URL صفحه اصلی یا نام دامنه وب‌سایت شما هیچ Slugی ندارد، اما هر کدام از صفحات دیگر دارای اسلاگ جدا هستند که زمان ایجاد و انتشار آن صفحه یا پست به طور خودکار ایجاد می‌شوند. باید گفت تولید خودکار Slug به اندازه چیزی که خودتان به صورت سفارشی با توجه به ارتباط موضوعی و استراتژی هایتان وارد می کنید، موثر واقع نخواهد شد. بنابراین لازم است بدانید Slugها چرا مهم هستند و چطور باید آنها را بهینه کنیم تا در نهایت خودتان بتوانید نامک های بامعنی و کاربردی برای صفحات سایت انتخاب کنید.

 

نحوه ساخت اسلاگ (نامک) در سایت

ساخت اسلاگ در اکثر وب سایت ها معمولا به صورت خودکار انجام می شود با این حال برای ایجاد آن دو نکته را باید به یاد داشته باشید :

  • به طور خودکار از علامت خط تیره (-) بین حروف استفاده می شود.
  • تنها از حروف کوچک استفاده می شود.

در ودرپرس وقتی برگه یا نوشته جدیدی ایجاد می کنید، در ابتدا نه عنوان دارد و نه آدرس URL. اما پس از این که عنوان برگه یا نوشته خود را تنظیم کردید به طور خودکار در بخش پیوند یکتا، یک URL Slug بر اساس آنچه که شما برای عنوان وارد کرده اید تعیین می شود. اما ممکن است این Slug کاملا برای مطلب ما بهینه نباشد که در این صورت می توانید مطابق تصویر زیر، نسبت به ویرایش آن اقدام نمایید. (برای بزرگ نمایی تصویر بر روی آن کلیک کنید)

تنظیم URL Slug در وردپرس
تنظیم URL Slug در وردپرس

آموزش تنظیم اسلاگ در وردپرس

Slugهای مختلفی در وردپرس وجود دارند که شما می توانید در زمان نیاز از هر کدام استفاده کنید و یا آنها را تنظیم و ویرایش نمایید. در ادامه 4 نوع اسلاگ در وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد :

  1. اسلاگ نوشته : زمان ایجاد یک نوشته جدید و یا ویرایش یک پست قدیمی در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس، گزینه ای با نام نشانی اینترنتی در بخش تنظیمات سمت چپ مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض وردپرس عنوان کامل برگه یا نوشته شما را با خط تیره (-) بین حروف اضافه می کند. برای بهینه سازی slug نوشته خود، فقط کافیست بر روی لینک ایجاد شده کلیک کنید و سپس آدرس موردنظر خود را تایپ کنید.
  2. اسلاگ برگه : مشابه نوشته ها، زمان ایجاد یک برگه جدید یا ویرایش یک برگه قدیمی، می توانید از سمت چپ و در گزینه نشانی اینترنتی، Slug را پیدا کرده و آدرس جدید برای آن انتخاب کنید.
  3. اسلاگ دسته بندی : به طور پیش فرض وردپرس از همان نامی که برای دسته بندی خود انتخاب کرده اید به عنوان نامک استفاده می کند. شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ویرایش دسته بندی، نسبت به تنظیم Slug دسته ها اقدام نمایید.
  4. اسلاگ نویسنده : به طور پیش فرض در وردپرس از نام کاربری نویسنده به عنوان Slug آن استفاده می شود.

 

چرا URL Slug برای سئو مهم است؟

URL Slug بهترین جا برای گنجاندن کلمه کلیدی اصلی صفحه است. به گفته جان مولر، یکی از تحلیل گران ارشد گوگل، کلماتی که در بخش نامک صفحه قرار می گیرند، ارزیابی می شوند و کاملا به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی در نظر گرفته خواهند شد. مولر همچنین تاکید می کند این موضوع در درجه اول به درک این که آن صفحه واقعا درباره چه موضوعی نوشته شده موثر است و در نهایت به موتور جستجو برای درک بهتر موضوع صفحه بسیار کمک می کند.

حتی اگر وجود کلمات کلیدی در URL صفحه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل باشد، باز هم نباید این موضوع را خیلی بزرگ جلوه داد، اما استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نامک صفحه واقعا می تواند منطقی باشد و برای بهبود تجربه کاربری کاملا موثر واقع خواهد شد.

به مثال زیر توجه کنید :

https://Example.com/blog/cute-cat
https://Example.com/blog/82354

همانطور که مشخص است، آدرس اول به خوبی بیانگر محتوای صفحه است، اما آدرس دوم فقط شامل یک سری اعداد و ارقام نامفهوم است که در نگاه اول واقعا چیزی دستگیر بازدیدکنندگان سایت نخواهد آمد. طبیعتا وقتی کسی این دو لینک را با هم ببیند، احتمال این که بر روی اولی کلیک کند بسیار بالاتر است.

دقیقا به همین دلیل است که آدرس URL ما باید توضیح مختصری از محتوای صفحه ارائه دهد و یکی از راه های عالی برای این کار استفاده از کلمه کلیدی در نامک سایت است.

 

7 روش بهینه سازی نامک یا URL Slug سایت

خوب حالا که متوجه شدید اسلاگ چیست و اهمیت استفاده از آن را هم درک کردید، در ادامه می خواهیم بهترین روش های بهینه سازی Slug را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. از “-” استفاده کنید

استفاده از خط تیره در بین کلمات کمک می کند تا مطمئن شوید Slugهای شما کاملا واضح و قابل درک هستند. به یاد داشته باشید در آدرس URL مجاز به استفاده از کاراکتر فاصله نیستید و در مرورگر فاصله ها به کاراکتر % تبدیل می شوند.

2. همیشه Slug را کوتاه نگه دارید

استفاده از Slugهای کوتاه و واضح نه تنها درک محتوای صفحه را برای خوانندگان آسان می کند بلکه به آنها کمک می کند URLها را به آسانی به خاطر بسپارند. این موضوع همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوع صفحه را به خوبی درک کنند. یک URL ایده‌آل معمولا بین سه تا پنج کلمه است. در موتورهای جستجو برای نمایش URL صفحه محدودیت کاراکتر وجود دارد که به همین دلیل شما باید سعی کنید از Slugهای کوتاه استفاده نمایید.

3. استفاده از کلمات کلیدی اصلی در نامک

کلمات کلیدی اصلی باید در Slug صفحه شما وجود داشته باشند. این موضوع برای پست های وبلاگ و هر صفحه ای که در سایت خود دارید بسیار حائز اهمیت است. اگر کلمات کلیدی اصلی خود را در Slug قرار داده باشید، قطعا می تواند به بهبود سئو صفحات محصولات، خدمات و سایر بخش های وب سایت شما کمک کند.

استفاده از کلمات کلیدی اصلی در نامک
استفاده از کلمات کلیدی اصلی در نامک

4. اسلاگ انتخابی با عناوین صفحه مطابقت داشته باشد

اگر پست‌ یا مقاله‌های مختلفی در وبلاگ منتشر می‌کنید، Slug صفحه با هدینگ h1 و h2 و .. که در صفحه خود استفاده کرده اید، ترجیحا با هم مطابقت داشته باشند. البته لازم نیست این دو دقیقا مثل هم باشند، ولی بهتر است از کلمه کلیدی خود استفاده کنید و بر روی آن تمرکز داشته باشید.

5. استفاده از تاریخ و زمان ممنوع!

اگر در Slug صفحه خود از تاریخ یا زمان خاصی استفاده کنید، در آینده کاربرانی که این آدرس را ببینند، ممکن است فکر کنند صفحه شما قدیمی است. استفاده از این اطلاعات واقعا غیرضروری است و می تواند باعث شود محتوای شما نه تنها قدیمی به نظر برسد، بلکه هیچکس هم از آن بازدید نکند. آیا به عنوان مثال شما راغب هستید صفحه‌ای با Slug «دوره ارزشمند آموزش سئو 2012» را باز کنید؟

6. از حروف کوچک استفاده کنید

URLها گاها پیچیده میشوند و اصلاح آنها هم واقعا زمان بر است. استفاده از فاصله ها و کاراکترهای درصد یا حروف بزرگ نیز می تواند مشکلاتی با محتوای تکراری یا صفحاتی با خطاهای 404 ایجاد کنند. توصیه می شود همیشه در Slug صفحه خود از حروف کوچک استفاده کنید.

در نامک صفحه خود از حروف کوچک استفاده کنید
در نامک صفحه خود از حروف کوچک استفاده کنید

7. Slugهای قدیمی را به روز کنید

ممکن است استراتژی جدیدی برای URLهای سایت خود در نظر گرفته باشید و بخواهید Slug بعضی از صفحات قدیمی خود را به روز کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که قرار نیست Slugها دائماً به روز شوند. در واقع، انجام این کار می تواند باعث افت رتبه صفحات شما در موتورهای جستجو شود. سعی کنید برای شروع ابتدا چند صفحه با عملکرد پایین تر را انتخاب کنید و سپس بر روی آنها نظارت داشته باشید تا بهتر بتوانید نتیجه کار را متوجه شوید.

منبع: مشهدهاست

آدرس URL چیست

URL-چیست

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 28 August 2024
Hits: 143

URL (Uniform Resource Locator که آدرس وب نیز نامیده می شود) یک شناسه منحصر به فرد است که برای مکان یابی یک منبع در اینترنت استفاده می شود. URL ها از بخش های متعددی تشکیل شده اند - از جمله یک پروتکل و نام دامنه - که به مرورگرهای وب می گوید چگونه و کجا یک منبع را بازیابی کنند.

کاربران نهایی از URL ها با تایپ مستقیم آنها در نوار آدرس مرورگر یا با کلیک بر روی پیوندی که در یک صفحه وب، لیست نشانک ها، ایمیل یا برنامه های کاربردی دیگر یافت می شود، استفاده می کنند.
ساختار URL چگونه است؟

URL حاوی نام پروتکل مورد نیاز برای دسترسی به یک منبع و همچنین نام منبع است. بخش اول URL مشخص می کند که از چه پروتکلی به عنوان رسانه دسترسی اولیه استفاده شود. بخش دوم آدرس IP یا نام دامنه -- و احتمالاً دامنه فرعی -- را که منبع در آن قرار دارد را مشخص می کند.

پروتکل‌های URL شامل HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) و HTTPS (HTTP امن) برای منابع وب، mailto برای آدرس‌های ایمیل، FTP برای فایل‌های روی سرور پروتکل انتقال فایل و telnet برای یک جلسه برای دسترسی به رایانه‌های راه دور است. یک دو نقطه و دو اسلش رو به جلو از بیشتر پروتکل های URL پیروی می کنند، اما تنها یک دو نقطه از پروتکل mailto پیروی می کند.

URL ها همچنین می توانند اطلاعات اختیاری زیر را بعد از دامنه مشخص کنند:

 مسیری به یک صفحه یا فایل خاص در یک دامنه.
 یک پورت شبکه برای استفاده برای ایجاد اتصال.
 یک نقطه مرجع خاص در یک فایل، مانند یک لنگر با نام در یک فایل HTML.
 پرس و جو یا پارامترهای جستجوی مورد استفاده -- معمولاً در URLهای نتایج جستجو یافت می شود.

اهمیت طراحی URL

URL ها را فقط می توان از طریق اینترنت با استفاده از مجموعه کاراکترهای ASCII ارسال کرد. از آنجا که URL ها اغلب حاوی کاراکترهای غیر ASCII هستند، URL باید به فرمت ASCII معتبر تبدیل شود. رمزگذاری URL نویسه‌های ناامن ASCII را با علامت درصد (%) و به دنبال آن دو رقم هگزا دسیمال جایگزین می‌کند. URL ها نمی توانند حاوی فاصله باشند.
نمونه های URL

هنگام طراحی URL، تئوری های مختلفی در مورد چگونگی استفاده از نحو برای خوانندگان و آرشیوداران وجود دارد. به عنوان مثال، مسیر URL می‌تواند شامل تاریخ‌ها، نویسندگان و موضوعات در بخشی به نام Slug باشد. URL را برای این تعریف در نظر بگیرید:

https://www.techtarget.com/searchnetworking/definition/URL

به پروتکل HTTPS و پیوند ثابت (www.techtarget.com) نگاه کنید. فایل شامل دو مسیر (شبکه جستجو و تعریف) و عنوان تعریف (URL) است. اگرچه در این مثال وجود ندارد، برخی از طراحان URL انتخاب می‌کنند که تاریخ پست را به صورت YYYY/MM/DD اضافه کنند.
بخش هایی از URL

با استفاده از URL https://www.techtarget.com/whatis/search/query?q=URL به عنوان مثال، اجزای یک URL می توانند شامل موارد زیر باشند:
نمودار ساختار اصلی URL.

 پروتکل یا طرح این برای دسترسی به یک منبع در اینترنت استفاده می شود. پروتکل ها عبارتند از http، https، ftps، mailto و فایل. نام سیستم نام دامنه به منبع می رسد. در این مثال، پروتکل https است.
 نام میزبان یا نام دامنه. این مرجع منحصر به فردی است که یک صفحه وب را نشان می دهد. برای این مثال، techtarget.com است.
 زیر دامنه. این قبل از نام دامنه اصلی است. در این مورد، "www" نشان دهنده وب گسترده Word است. سایر گزینه های ساب دامنه عبارتند از "وبلاگ"، "پست" و "پشتیبانی".
 نام بندر اینها معمولاً در URL ها قابل مشاهده نیستند، اما ضروری هستند. پورت های 80 و 443 پورت های پیش فرض برای سرورهای وب هستند، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد. در یک URL، پورت ها همیشه از یک دونقطه پیروی می کنند. برای این مثال، https://www.techtarget.com:443.
 مسیر. مسیر به یک فایل یا مکان در وب سرور اشاره دارد. برای این مثال، مسیر whatis/search/query است.
 پرس و جو پرس و جو که در URL صفحات پویا یافت می شود از یک علامت سوال و به دنبال آن پارامترها یا رشته پرس و جو تشکیل شده است. در این مثال، "?" شروع پرس و جو را نشان می دهد.
 پارامترها اینها قطعاتی از اطلاعات در یک رشته پرس و جو از یک URL هستند. پارامترهای چندگانه را می توان با آمپرساند (&) از هم جدا کرد. در این مثال، پارامتر "q=URL" است.
 قطعه. این یک مرجع صفحه داخلی است که به بخشی در صفحه وب اشاره دارد. در انتهای URL ظاهر می شود و با علامت پوند (#) شروع می شود. اگرچه در مثال بالا نیست، یک مثال می تواند #history در URL https://en.wikipedia.org/wiki/Internet#History باشد.

نمونه های دیگر از بخش های URL می تواند شامل موارد زیر باشد:

 URL mailto:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. یک ایمیل جدید را به صندوق پستی "president" در دامنه whitehouse.gov آغاز می کند.
 URL ftp://www.companyname.com/whitepapers/widgets.ps استفاده از FTP را برای دانلود یک فایل مشخص می کند.

HTTP در مقابل HTTPS

رایانه ها از HTTP و HTTPS برای بازیابی داده ها از سرورهای وب برای مشاهده محتوا در مرورگر استفاده می کنند. یک تفاوت بین آنها این است که HTTPS از گواهی لایه سوکت های امن برای رمزگذاری اتصال کاربر نهایی و سرور استفاده می کند. تفاوت دیگر این است که HTTPS به طور پیش فرض از پورت TCP/IP شماره 443 استفاده می کند، در حالی که HTTP از پورت 80 استفاده می کند.

HTTPS برای محافظت از اطلاعات حساس - مانند رمزهای عبور، شماره کارت اعتباری و داده‌های هویت - در برابر دسترسی غیرمجاز حیاتی است.
URL در مقابل URI

شناسه های یکنواخت منبع (URIs) رشته هایی از کاراکترها هستند که برای شناسایی یک منبع در شبکه استفاده می شوند. URL رایج ترین است

نوع URI URL ها برای پیمایش در اینترنت ضروری هستند.
کوتاه کننده های URL

کوتاه کردن URL تکنیکی است که طول URL را بطور قابل ملاحظه ای کوتاهتر می کند و همچنان به صفحه مورد نیاز هدایت می کند. کوتاه‌کننده‌ها برای رسیدن به این هدف از تغییر مسیر روی نام دامنه استفاده می‌کنند.

بسیاری از خدمات کوتاه کننده URL در دسترس هستند. در حالی که بسیاری از آنها رایگان هستند، آنهایی که قابلیت های اضافی مانند تجزیه و تحلیل وب را ارائه می دهند، هزینه زیادی دارند. شرکت‌هایی که کوتاه‌کننده‌های URL را ارائه می‌کنند عبارتند از Rebrandly، Bitly، Short.io، TinyURL و Bl.ink.

برخی از میزبان های وب سایت، مانند GoDaddy.com، کوتاه کننده های URL را ارائه می دهند. سایر ارائه دهندگان خدمات، از جمله موتورهای جستجو، ممکن است کوتاه کننده URL را ارائه ندهند. این به این دلیل است که آنها اغلب مورد سوء استفاده اسپمرهایی قرار می گیرند که بدافزار را در داخل URL های کوتاه شده پنهان می کنند.
تاریخچه URL

حفظ اطلاعات مربوط به استفاده از وب یک نگرانی بزرگ برای حفظ حریم خصوصی است. اخیراً، تقاضای عمومی برای ارائه دهندگان خدمات موتورهای جستجو و برنامه افزایش یافته است تا در مورد اطلاعاتی که جمع آوری، نگهداری و می فروشند شفاف باشند.

به عنوان مثال، سیاست حفظ حریم خصوصی Google Chrome اشاره می کند که در حالت اولیه مرورگر، موتور جستجو اطلاعات را به صورت محلی در سیستم ذخیره می کند. این اطلاعات شامل تاریخچه مرور و آدرس های اینترنتی صفحات بازدید شده است. همچنین کشی از متن، تصاویر و منابع دیگر را از آن صفحات ذخیره می کند.

گوگل همچنین داده ها را برای مدت های مختلف جمع آوری و نگهداری می کند. کاربران می توانند هر زمان که بخواهند برخی از داده ها را حذف کنند. با این حال، Google برخی از داده‌ها را به‌طور خودکار حذف می‌کند و در صورت لزوم سایر داده‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

Subcategories

Page 5 of 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Copyright © 2025 سئو تخصصی. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.