JA Purity IV - The Best Free Joomla Template
آیا نام دامنه در سئو مهم است؟
- Details
- Written by: baghi
- Category: Blog
- Hits: 136
آیا نام دامنه شما اهمیت دارد و چقدر باید برای انتخاب نام دامنه اهمیت قائل شوید؟
این سوالی است که تقریباً هر هفته توسط یک مشتری فعلی که در مورد یک تجارت جدید یا تغییر نام تجاری جدید می پرسد، یا مشتری بالقوه ای که پیامدهای نام دامنه خود را برای موفقیت سئو در نظر می گیرد، از ما پرسیده می شود.
این مقاله اهمیت انتخاب نام مناسب، اصول اولیه مانند دامنه تطابق دقیق و تطابق جزئی و برخی از ملاحظاتی را که باید هنگام انتخاب نام دامنه برای کسب و کار خود رعایت کنید، تشریح می کند.
نام دامنه و تصویر جلد SEO
آیا نام دامنه شما اهمیت دارد و چقدر باید برای انتخاب نام دامنه اهمیت قائل شوید؟
این سوالی است که تقریباً هر هفته توسط یک مشتری فعلی که در مورد یک تجارت جدید یا تغییر نام تجاری جدید می پرسد، یا مشتری بالقوه ای که پیامدهای نام دامنه خود را برای موفقیت سئو در نظر می گیرد، از ما پرسیده می شود.
این مقاله اهمیت انتخاب نام مناسب، اصول اولیه مانند دامنه تطابق دقیق و تطابق جزئی و برخی از ملاحظاتی را که باید هنگام انتخاب نام دامنه برای کسب و کار خود رعایت کنید، تشریح می کند.
فهرست مطالب
نام دامنه چیست؟
آیا نام دامنه شما روی سئو تاثیر می گذارد؟
نام دامنه چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟
آیا نام دامنه به سئو کمک می کند؟
دامنه های سطح بالا
آیا خط فاصله در نام دامنه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟
نحوه انتخاب نام دامنه برای سئو
نام دامنه چیست؟
قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید کمی خانه داری انجام دهیم تا همه در یک صفحه باشیم.
نام دامنه شما نام وب سایت شماست. نام دامنه آدرسی است که کاربران می توانند از طریق آن به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. نام دامنه معمولاً برای شناسایی یک یا چند آدرس IP استفاده می شود. برای استفاده از وب سایت ما به عنوان مثال، نام دامنه ما safaridigital.com.au است.
هنگامی که به www.safaridigital.com.au مراجعه می کنیم، (که اغلب اینطور نیست):
نام دامنه safaridigital.com.au است
ساب دامنه www.
دامنه سطح بالا (TLD) .com است
با کد کشور .au

آیا نام دامنه شما روی سئو تاثیر می گذارد؟
بله، اما کلمات کلیدی همه چیز سئو برای نام دامنه نیستند. هنگامی که به نام دامنه نگاه می کنید، بدیهی است که می خواهید مردم برند شما، کسب و کار شما و آنچه را که ارائه می دهید تشخیص دهند. یک نام دامنه بهینه شده برای سئو، نام دامنه ای است که مرتبط، دارای برند باشد و هدف و محتوای وب سایت را بیان کند.
اول از همه، شما نیازی به داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه خود ندارید تا سایت خود را به رتبه خوبی برسانید. موتورهای جستجو به خوبی از پر کردن کلمات کلیدی در نام های دامنه آگاه هستند و به طور فعال صاحبان سایت ها را از ایجاد نام های دامنه ای که با دامنه های دقیق مطابقت دارند (EDM) منع می کنند.
درعوض، باید روی ایجاد نام دامنه ای تمرکز کنید که برند خوبی داشته باشد و برای پیشنهادات تجاری شما بهترین باشد. ایجاد یک حضور پیوسته و با برند آنلاین با تلاش های سئو در هم تنیده خواهد شد. در حالی که نام دامنه شما بخش مهمی از وب سایت شما است، خود نام در میان 200 فاکتور رتبه بندی که گوگل برای تعیین مکان سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کند، وزن کمی دارد.
نام دامنه چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟
در حالی که آنها یک فاکتور اصلی رتبه بندی نیستند، نام های دامنه می توانند تأثیرات قابل توجهی بر SEO داشته باشند. استفاده از ترکیبی از کلمات مرتبط و مارک دار برای ایجاد یک نام دامنه کوتاه، مختصر و قابل کلیک به طور قابل توجهی شانس شما را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو افزایش می دهد. با این حال، استفاده از کلمات کلیدی با تطابق دقیق و بهینه سازی بیش از حد نام دامنه می تواند وب سایت شما را اسپم به نظر برساند و شانس شما را برای رتبه بندی خوب کاهش دهد. همه چیز در مورد ایجاد تعادل مناسب است.
اگر فقط به نام دامنه یک وب سایت نگاهی بیندازیم، غیرقابل انکار است که استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو افزایش دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که دامنههای تطابق دقیق همیشه در رتبه اول قرار دارند. در سال 2012، گوگل در تلاشی برای خلاصی از نتایج جستجو از شر وبسایتهای هرزنامه و پر از کلمات کلیدی، تعداد دامنههای دارای تطابق دقیق را کاهش داد.
به عنوان مثال، اگر مشاغل مبتنی بر خدمات را با عبارت «سیدنی» جستجو کنیم، بسیاری از وبسایتهایی که رتبه اول را دارند، «Sydney» و کلمه کلیدی سرویس را در نام دامنه دارند. ترفند در اینجا این است که همه آنها موفق به یافتن نام های دامنه ای شده اند که مرتبط، بهینه، برند محور هستند و در ارتباط با سایر عوامل رتبه بندی جستجو برای رتبه بندی خوب کار می کنند.
نام دامنه می تواند تأثیر زیادی بر سئو داشته باشد. داشتن مرتبط ترین و مناسب ترین نام دامنه می تواند به هدف قرار دادن مخاطبان مرتبط شما و سرعت بخشیدن به رتبه بندی جستجوی شما کمک کند. اما این به عناصر بیشتری نسبت به کلمات کلیدی مربوط می شود – ابتدا باید یک وب سایت بهینه سازی شده برای نام دامنه خود داشته باشید تا به شما کمک کند.
آیا نام دامنه به سئو کمک می کند؟
به عنوان یک صاحب کسب و کار، انتخاب نام دامنه یک کار بسیار مهم است زیرا به هویت برند کسب و کار تبدیل می شود.
بنابراین در حالی که ممکن است گوگل تایید کرده باشد که نام دامنه مانند گذشته در رتبه بندی موتورهای جستجو نقش ندارد، نام دامنه مناسب می تواند موارد زیر را ارائه دهد:
• نرخ کلیک بالا
• ادراک اعتماد و اقتدار
• برتری رقابتی نسبت به مخالفان
• پتانسیل برند بیشتر
• رفتار مثبت کاربر که می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد
اگر میخواهید بیشترین ارزش سئو را از نام دامنه خود به دست آورید، باید به ایجاد تعادل بین دامنهای که بیش از حد پر شده است و دامنهای که برند خوبی دارد فکر کنید. همه چیز در مورد ارسال سیگنال های مناسب است.
تطابق جزئی یا تطابق دقیق نام های دامنه می تواند برای تلاش های سئو شما مفید و محدود باشد. به عنوان مثال، اگر Safari Digital "شرکت سئوی پرث" نامیده شود، رتبهبندی ما در استرالیای غربی ممکن است کمی بهبود یابد، اما رتبهبندی ما در سواحل شرقی آسیب خواهد دید. در حالی که انتخاب یک دامنه تطابق جزئی یا دقیق می تواند یک تقویت کوتاه مدت ایجاد کند، آنها همچنین می توانند مقیاس پذیری را محدود کنند.
در جامعه سئو به خوبی شناخته شده است که اگر مالک به نحوه مدیریت محتوای وب سایت دقت نکند، گوگل می تواند دامنه های مطابق با دقیق را جریمه کند. بنابراین، در حالی که نام دامنه باید روی بازتاب نام تجاری متمرکز شود، داشتن یک نام دامنه مناسب سئو مطمئنا می تواند به تلاش شما کمک کند.
دامنه های سطح بالا
دامنه های سطح بالا (TLD) رایج ترین دامنه ها هستند و دامنه جهانی دارند. دسترسی جهانی به این معنی است که هیچ محدودیتی بر اساس صنعت یا مکان وجود ندارد و هر کسی می تواند یک TLD ایجاد کند. دامنه های ".com" که در ابتدا برای سایت های ایالات متحده طراحی شده بودند، محبوب ترین TLD ها هستند.
یکی از راههایی که میتوانید دامنه خود را سئو دوستتر کنید، استفاده از دامنههای سطح بالای کد کشور (ccTLD) است. ccTLD ها یک لایه اطلاعات اضافی را برای موتور جستجو فراهم می کنند که به محدود کردن نتایج مربوط به جستجوی کاربر کمک می کند. ccTLD به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت و مخاطبان شما را از طریق موقعیت جغرافیایی درک کنند. به عنوان مثال، استفاده از ".com.au" به Google اجازه می دهد تا بداند کسب و کار شما استرالیایی است. استفاده از ccTLD می تواند به طور قابل توجهی بر مکان و زمان نمایش وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر بگذارد. اگر سایت شما دارای نام دامنه ".co.uk" باشد، به احتمال زیاد برای اکثر عبارات جستجو به دست کاربران استرالیایی نمی رسد.
آیا خط فاصله در نام دامنه بر سئو سایت تأثیر می گذارد؟
به طور خلاصه بله. استفاده از خط تیره در نام دامنه را توصیه نمی کنیم.
اگر دو کلمه دامنه شما را تشکیل می دهند، مانند "www.safariexample.com"، ممکن است وسوسه شوید که کلمات را با خط فاصله از هم جدا کرده و آن را "www.safari-example.com" بسازید.
استفاده از خط تیره به شدت با رفتار هرزنامه مرتبط است و خوانایی و روان بودن نام دامنه را کاهش می دهد. به همین دلیل، استفاده از خط تیره در نام دامنه توصیه نمی شود. در صورت لزوم، مطمئن شوید که از بیش از یک استفاده نکنید و همیشه یک خط فاصله را بر روی خط زیر انتخاب کنید.
یکی از اصلیترین دلایلی که نامهای دامنه خط تیرهشده تا این حد هرزنامه به نظر میرسند این است که این یک روش معمول برای ارسالکنندگان هرزنامه است که سعی میکنند نسخههای «نابود» از وبسایتهای معتبر معتبر ایجاد کنند. نام دامنه اصلی قبلاً گرفته شده است، بنابراین آنها یک نسخه خط خطی را ثبت می کنند تا سعی کنند وب سایت و نام تجاری را تکرار کنند.
موتورهای جستجو و کاربران هر دو با یک نام دامنه خط خطی معطل خواهند شد. به خوبی خوانده نمی شود، و آنها ارتباط نزدیکی با یک وب سایت بی کیفیت دارند. اگر می توانید از استفاده از خط تیره در نام دامنه خود اجتناب کنید.
نحوه انتخاب نام دامنه برای سئو
انتخاب نام دامنه شما نباید صرفاً روی سئو متمرکز شود. در عوض، انتخاب نام دامنه شما باید بر آنچه وب سایت شما ارائه می دهد متمرکز شود. اگر نام دامنه شما دقیقاً نشان دهنده وب سایت و برند شما باشد، این به خودی خود سئوی خوبی است. در اینجا چند نکته مهم برای انتخاب نام دامنه آورده شده است:
• از نام تجاری خود استفاده کنید
• کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که هم مرتبط و هم در برند هستند
• موقعیت مکانی خود را در نظر بگیرید
• از دامنه های تطابق دقیق اجتناب کنید
• به TLD های اصلی پایبند باشید
• از ابهام بپرهیزید
• نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر بسپارید
• آن را کوتاه و مختصر نگه دارید
• از استفاده از خط فاصله خودداری کنید
نام دامنه برای سئو شامل ایجاد نامی است که کاملاً متناسب با تجارت و برند شما باشد. در گذشته، اگر یک نام دامنه منطبق دقیق برای کلمات کلیدی هدف خود ایجاد کنید، به طور خودکار رتبه خوبی خواهید داشت. با این حال، از آنجایی که الگوریتم گوگل پیچیده تر شده است، داشتن یک نام دامنه منطبق دقیق به این معنی نیست که سایت شما به طور خودکار رتبه اول را کسب می کند.
در سال 2012، گوگل دستخوش تغییرات قابل توجهی شد تا دامنههای تطبیق دقیق با کیفیت پایین را در نتایج جستجو کاهش دهد. در حالی که هنوز وبسایتهای زیادی وجود دارند که با نامهای دامنه مطابقت دقیق رتبهبندی میشوند، بهترین کار این است که از پر کردن بیش از حد دامنه خود با کلمات کلیدی هدف خودداری کنید.
اگر می خواهید بیشترین ارزش را از نام دامنه خود داشته باشید، باید سیگنال های مناسبی را ارسال کنید. شما باید یک دامنه سئو پسند بدون ایجاد ادراک اسپم ایجاد کنید. بر روی نام تجاری خود، پیشنهادات تجاری خود و استفاده از نام دامنه ای تمرکز کنید که باعث می شود کاربران تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت شما داشته باشند.
همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل در تلاش است تا خواسته های کاربران را برآورده کند. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد نام دامنه، ابتدا باید مشتریان خود را در نظر بگیرید. نام دامنه شما باید:
• تصور یک وب سایت هرزنامه را نداشته باشید
• قابل تشخیص، به یاد ماندنی و خواندنی باشید
• مرتبط و معتبر باشید
• نام تجاری کسب و کار خود را
• ارتباط قوی با اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید داشته باشید
پیچیدن آن
ایجاد یک نام دامنه مناسب SEO بسیار بیشتر از استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است. ایجاد یک نام دامنه که تأثیر مثبتی بر تلاشهای سئو خواهد داشت، شامل تمرکز بر برندی است که کاربران آن را دوست دارند. هنگام ایجاد نام دامنه خود، با خود فکر کنید "آیا این چیزی است که من روی آن کلیک کنم؟"، زیرا اینکه آیا کاربران با دامنه شما تعامل دارند باید دغدغه اصلی شما باشد.
روزهایی که در آن میتوانستید به دامنهای با تطابق دقیق اعتماد کنید تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید، گذشته است. رتبه بندی خوب در عبارات جستجوی مرتبط بسیار بیشتر از دامنه مناسب است - یک نام دامنه خوب فکر شده تنها یک بلوک کوچک برای یک وب سایت با کیفیت بالا است.
برای بهبود سئو کلمات کلیدی را کجا قرار دهیم؟
- Details
- Written by: baghi
- Category: Blog
- Hits: 877
قرار دادن کلمات کلیدی جایی است که کار سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا به هم نزدیک می شود. این یک بخش کلیدی از سئو داخلی است و یکی از سه دسته اصلی سئو به عنوان یک عمل است، دو دسته دیگر سئو خارج از صفحه و سئو فنی است. برخی از قوانین اساسی استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد که برای شروع باید از آنها پیروی کنید. کلمات کلیدی منحصربهفرد باید در هر صفحه از سایت شما در مناطقی که رباتها و انسانها معمولاً به آن نگاه میکنند استفاده شود تا به آنها اطمینان دهند که شما به دنبال چیزی هستید.
مناطق کلیدی که باید کلمات کلیدی خود را در صفحه خود قرار دهید عبارتند از:
URL - URL آدرس وب صفحه شما است و در نتایج جستجو نشان داده می شود، برای ایجاد پیوندها استفاده می شود و در نوار آدرس نمایش داده می شود. URL ها باید به گونه ای ایجاد شوند که به راحتی خوانده شوند و کلمات کلیدی مورد نظر شما را شامل شوند. از همان ابتدا در یک ساختار URL ساده و قابل فهم شرکت کنید تا از ایجاد تغییرات در این مسیر جلوگیری کنید.
برچسبهای عنوان - برچسبهای عنوان در نتایج جستجو و برگه مرورگر نشان داده میشوند. آنها باید برای انسان نوشته شوند و برای روبات ها بهینه سازی شوند، که تعادلی دشوار است! از آنجایی که این املاک و مستغلات اصلی است، تمام مهارت های شما در مختصر بودن و کلیک های تشویقی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این منجر به یک نکته مهم می شود: دام های کلیک طعمه. ممکن است فکر کنید که با ارائه عناوین مبهم وسوسهانگیز برای محتوای خود، کلیکهای بیشتری را جذب میکنید، اما با پنهان کردن آنچه که صفحه در واقع درباره آن است، قصد واقعی صفحه را پنهان میکنید و برخی از قدرت کلمات کلیدی را کنار میگذارید.
توضیحات متا - توضیحات متا در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، بر رفتار کاربر تاثیر می گذارند و در برخی موارد می توانند توسط گوگل بازنویسی شوند. برای هر صفحه یک متا توضیحات منحصر به فرد اضافه کنید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید.
عنوان صفحه (H1) - برچسب های H1 در محتوای صفحه شما نشان داده می شود و می تواند به قالب بندی محتوای شما کمک کند تا برای انسان قابل مصرف باشد و ارتباط موضوع را با روبات ها نشان دهد.
عنوان های فرعی (H2) - عنوان بخش مهمی از CMS و طراحی و مدیریت محتوا است. بسیار مهم است که صفحه خود را برای بازدیدکنندگان خود قالب بندی کنید تا بتوانند محتوای شما را مرور کنند و موتورهای جستجو بتوانند بفهمند محتوای شما چیست.
بدنه محتوای شما - بدنه محتوای شما باید به طور طبیعی شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. استفاده از کلمات کلیدی در صفحه خود خوب نیست. هدف شما باید ایجاد محتوای قانع کننده ای باشد که ارزش واقعی برای کاربر فراهم کند. نوشتن محتوای مرتبط با کیفیت بالا، دقیق، منحصربهفرد و جذاب برای بازدیدکنندگان انسانی که سیگنالهای قوی را به دوستان روبات ما در Google ارسال میکند، اغلب وقتگیرترین و پرارزشترین بخش بهینهسازی محتوای شما برای کلمات کلیدی هدف است.
ویژگیهای Image Alt - متن Alt تصویر (و اینجا را مطالعه کنید) اغلب توسط صاحبان سایت نادیده گرفته میشود، برای بازدیدکنندگانی که قادر به مشاهده تصاویر نیستند، ارزش ایجاد میکند و میتواند از طریق ارائه زمینه روباتها برای تصاویر شما، مزایای بیشتری داشته باشد.
بسیاری از این عناصر را می توان پس از انتشار محتوای خود بهینه کرد. به جز URL که باید از تغییر آن اجتناب کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.
گنجاندن کلمات کلیدی خود در این زمینه ها اساسی ترین راه برای هدف قرار دادن محتوای شما برای جستجوگران است. قرار نیست فوراً شما را به بالای نتایج سوق دهد، اما سئو ضروری است. شکست در انجام این مراحل اولیه می تواند مانع از رتبه بندی شما به روش های دیگر شود.
منبع: موز
کلمات کلیدی چیست؟
- Details
- Written by: baghi
- Category: Blog
- Hits: 141
کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. از نظر سئو، آنها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران برای کشف محتوا وارد موتورهای جستجو میکنند که به آنها «پرس و جوهای جستجو» نیز گفته میشود. اگر همه چیز را در صفحه خود - همه تصاویر، ویدئو، کپی و غیره - به کلمات و عبارات ساده بجوشانید، اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند.
به عنوان یک مالک وب سایت و تولید کننده محتوا، شما می خواهید کلمات کلیدی موجود در صفحه شما با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) داشته باشند.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند. آنها به شما جهت می دهند که چگونه شما را با مخاطبان خود مرتبط کنید. و اگر به درستی پیاده سازی شود، می توانید از محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی برای ارتباط با مخاطبان خود در زمانی که آماده خرید هستند استفاده کنید. این جایی است که پول در می آید. بسیاری از استراتژیهای پیشرفتهتر سئو و بازاریابی دیجیتال از آغاز ساده تولید، گروهبندی و خوشهبندی کلمات کلیدی و استفاده از آنها برای ایجاد محتوای مناسب برای جذب مخاطبان ایدهآل و امیدواریم جذب مخاطبان ایدهآل شما شروع میشوند.
اگر هدف شما هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما است، کلمات کلیدی که برای هدف گذاری انتخاب می کنید (به معنای کلمات کلیدی که در مورد آنها محتوا ایجاد می کنید و صفحات خود را برای آنها بهینه می کنید) تعیین می کند که مردم چگونه شما را از طریق جستجو پیدا می کنند. برای مثال، اگر صاحب یک فروشگاه گلف هستید، ممکن است بخواهید در «باشگاههای جدید فانتزی» رتبه بندی کنید - اما اگر مراقب نباشید، ممکن است در نهایت ترافیکی را جذب کنید که علاقه مند به پیدا کردن مکانی جدید برای رقصیدن پس از تاریکی هوا هستند. به همین دلیل است که شناسایی و هدف قرار دادن موثر کلمات کلیدی اصلی شما، پایه و اساس یک استراتژی SEO خوب است که برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شما طراحی شده است.
کلمات کلیدی به اندازه محتوای شما در مورد مخاطبان شما هستند. ممکن است آنچه را که ارائه میدهید به روشی متفاوت با نحوه جستجوی مخاطبانتان برای آن توصیف کنید. این می تواند منجر به از دست رفتن ترافیک به دلیل شکاف محتوا یا تخلیه منابع با تمرکز بر کلمات کلیدی اشتباه شود. برای ایجاد محتوایی که از لحاظ ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان را به سایت شما سوق دهد، باید نیازهای مخاطبان خود را درک کنید - زبانی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم
مرحله 1: با مشتریان خود صحبت کنید
مشتریان فعلی شما احتمالاً نمونه ای نماینده از مشتریان بالقوه آینده شما هستند. نقاط درد آنها چیست؟ چگونه خود را بیان می کنند؟ چه چیزی آنها را آزار می دهد و چه چیزی آنها را آرام می کند؟ راهی برای جمعآوری بازخورد مستقیم از مشتریان یا تیمهایی که با آنها کار میکنند پیدا کنید و از آن به عنوان پایه زبان مشتری خود استفاده کنید.
مرحله 2: انجمن ها و گروه های اجتماعی مکرر
چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید از حضور در انجمنها و گروههای اجتماعی مرتبط به دست آورید. Subreddits، گروههای فیسبوک یا حتی Discords حاوی اطلاعات زیادی هستند که میتوانید جمعآوری کنید و از آنها برای نوشتن سؤالات متداول، اسناد پشتیبانی یا حتی برای اطلاعرسانی توضیحات محصول استفاده کنید. ممکن است در یک گروه فیس بوک شنای وحشی متوجه شوید که تناسب دستکشها و چکمههای نئوپرن واقعاً حیاتی است و باعث میشود مردم هنگام خرید تردید کنند، این میتواند منجر به ایجاد یک راهنمای اندازه جامع و اطلاعات واضحتر در مورد سیاست بازگشت شرکت شما برای رفع این نگرانیها شود. برای استراحت
مرحله 3: SERP ها را بررسی کنید
خارج از چارچوب فکر کنید. برای یافتن کلمات کلیدی که مخاطبان شما جستجو می کنند، کجا می توانید مراجعه کنید؟ ویژگیهای SERP را بررسی کنید - به ویژه ویژگیهای «People also Ask» و «Related Searches». این عناصر خاص پیشنهاداتی را در مورد آنچه مخاطبان شما ممکن است به دنبال آن باشند ارائه می دهند.
مرحله 3: تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دهید
کلمات کلیدی و تحقیقات کلمات کلیدی مانند شیر و کلوچه با هم هستند. شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با استفاده از یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Explorer، می توانید تعداد انگشت شماری از جستجوها را کاملا رایگان انجام دهید.
برای مرتبسازی، فیلتر کردن و گروهبندی تا 1000 پیشنهاد کلمه کلیدی، برای آزمایش رایگان Moz Pro ثبتنام کنید. در اینجا می توانید کلمه اولیه خود را تایپ کنید و با کلیک یک دکمه تعداد زیادی از کلمات کلیدی را برای کمک به درک و پاسخگویی به مخاطبان خود کشف خواهید کرد.
به گفته پیت مایرز، دانشمند بازاریابی Moz، دنباله طولانی جستجو «فضای نامحدود کلمات کلیدی کم حجم (و اغلب با رقابت کم) است. از نظر تاکتیکی، سئوی طولانی مدت به جای تمرکز بر مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی با حجم بالا، بر رقابت برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی کم حجم متمرکز است. همانطور که توسط منحنی تقاضای جستجو نشان داده شده است، دم بلند اغلب جزئیات بیشتری دارد و هنگام مقایسه یک عبارت جستجو مانند "دوچرخه" با "بهترین دوچرخه های الکترونیکی برای رفت و آمد"، در یک نگاه بسیار واضح تر است که جستجوگر دوم به دنبال چه چیزی است.
هدف گذاری و رتبه بندی برای کلمات کلیدی منفرد ممکن است هدف نهایی شما باشد زیرا آنها اغلب حجم جستجوی وسوسه انگیز بالایی دارند، به این معنی که افراد بیشتری به دنبال آنها هستند. با این حال، آنها معمولا رقابت بسیار سختی دارند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فروشگاه پوشاک بوتیک شما برای "لباس" رتبه بندی شود، اما رتبه بندی بالاتر از وب سایت هایی مانند آمازون، H&M و Nordstrom دشوار خواهد بود.
علاوه بر این رقابت قوی، کلمات کلیدی منحصر به فرد می توانند به طرز خشمگینی مبهم باشند. اگر کسی در جستجوی «سگ» است، نمیدانید که فهرستی از نژادهای سگ، اطلاعاتی درباره غذای سگ، مکانی برای خرید قلاده سگ یا فقط یک سایت با عکسهای زیبا از سگها میخواهد.
کلمات کلیدی دم بلند معمولاً هدف واضح تری دارند. به عنوان مثال، "بهترین غذای ارگانیک سگ برای توله سگ" یا "سگ واکرهای ارزان سیاتل". ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند و فضایی برای یک سایت کوچکتر وجود دارد که بتواند در SERP ها نفوذ کند.
آیا می خواهید بدانید که چگونه کلمات کلیدی دم بلند می توانند به شما کمک کنند تا در SERP پیشرفت کنید؟ راهنمای اصلی تحقیقات کلمات کلیدی SEO می تواند کمک کند!
25تا از بایدها و نبایدهای سئو
- Details
- Written by: baghi
- Category: Blog
- Hits: 122
اگر وب سایت دارید، احتمالاً نام سئو (برای آشنایی با سئو اینجا را بخوانید) یا بهینه سازی موتورهای جستجو را شنیده اید. این عبارات به استراتژیهایی اشاره دارد که برای کمک به وبسایتها در رتبهبندی بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده میشود، بنابراین یافتن آنها از طریق جستجوهای آنلاین آسانتر میشود. در حالی که سئو بخشی از بازاریابی اینترنتی است، با هر جنبه ای از یک وب سایت مرتبط است و بر تجربه کاربر (معروف به UX) تأثیر می گذارد.
در دنیایی که رقابت زیادی در سئو وجود دارد، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت و اینترنت اطلاعات زیادی در مورد این موضوع ارائه می دهد. متأسفانه، ماهیت دائماً در حال تغییر سئو باعث می شود برخی از اقدامات به مرور زمان ناگهانی یا غیرقابل قبول باشد. در زیر مهمترین و بهروزترین بایدها و نبایدهای سئو را در هنگام کار بر روی استراتژی بازاریابی دیجیتال و سئو در نظر بگیرید.
همه کلمات کلیدی خود را در یک صفحه قرار ندهید. در عوض، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی خاصی در هر صفحه استفاده می کنید. این به جلوگیری از رقابت صفحات خود با یکدیگر برای رتبه بندی کمک می کند و برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان مشخص می کند که هر صفحه درباره چه چیزی است.
کلمات کلیدی مرتبط با صفحه را بگنجانید. به عبارت دیگر، کلمات استفاده شده در محتوای شما باید با عنوان صفحه شما مرتبط باشد. موتورهای جستجو سازگاری را بررسی می کنند، به همین دلیل است که شما باید پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، از کلمات عاقلانه استفاده کنید.
توضیحات ابرداده خود را نماینده محتوای صفحه کنید. همچنین مهم است که کلمات کلیدی را درج کنید زیرا در جستجوهای مرتبط جسورانه به نظر می رسند و توجه بینندگان بالقوه را به خود جلب می کنند.
پر کردن کلمات کلیدی یا کلمات غیر طبیعی را درج نکنید. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در محتوا گنجانده شوند. اگر محتوای صفحه را درک نکنید، احتمالاً سایر کاربران (و همچنین موتورهای جستجو) همین احساس را خواهند داشت.
آیا وب سایت های دیگر به شما لینک می دهند، اما به آنها پیوند ندهید! گوگل تبادل لینک را دوست ندارد. آنها می خواهند ببینند که آیا وب سایت ها لینک تولید می کنند زیرا محتوا برای جستجوگران مهم است، نه به این دلیل که مدیر وب سایت یک شبکه تجارت لینک دارد.
چه حضوری در رسانه های اجتماعی مرتبط. مهم است که نمایه ها را به روز نگه دارید، با سایر کاربران تعامل داشته باشید و هر از چند گاهی محتوای جدید ارسال کنید. رسانه های اجتماعی در صورت استفاده هوشمندانه، یک پلت فرم قدرتمند برای کسب و کار شما هستند.
صفحات +Google را برای کسب و کار خود ایجاد و تأیید کنید. Google+ «شبکه اجتماعی دیگری» نیست. این از طرف گوگل است، و آنها علناً اعلام کردهاند که اگر در آن شرکت نکنید، در مورد رتبهبندی جستجوی ارگانیک در مسیر ابهام هستید.
نظرات منفی را نادیده نگیرید. چه از نظر شما قدیمی یا مبهم به نظر برسند، مهم است که به هر نظر، چه منفی یا مثبت، پاسخ دهید. محققان زمینه را نمی دانند، اما خواهند دید که چگونه با مشتریان راضی و ناراضی برخورد می کنید.
اگر رتبه شما به طور ناگهانی سقوط کرد، نگران نباشید. همیشه توضیحی برای هر تغییری در رتبه بندی وجود دارد، که می تواند به آسانی بررسی یک به روز رسانی الگوریتم توسط گوگل باشد.
بدون مشورت با متخصص هیچ تغییر قابل توجهی در وب سایت خود ایجاد نکنید و همچنین از هرگونه فرضیه در مورد سئو خودداری کنید. و از هر گونه فرضیات بپرهیزید. به یک متخصص سئو اجازه دهید یک استراتژی سئو قوی برای کمک به عملکرد کلی وب سایت شما تعریف و حفظ کند.
در اینجا ده دستورالعمل مفید برای بررسی سئو باید و نباید وجود دارد. بیش از 200 عامل در الگوریتم رتبه بندی گوگل گنجانده شده است، اما این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا اصول اولیه را پوشش دهید.
موتورهای جستجو هر روز تغییر می کنند و به روز می شوند و بهینه سازی را به یک فرآیند دائما در حال تکامل تبدیل می کنند. یک وب گرد معمولی و بی تجربه ممکن است متوجه این موضوع نباشد، اما موتورهای جستجو هر ساله از الگوریتم های زیادی استفاده می کنند که به یک رویکرد ساده یا کاملاً تغییر یافته به عنوان بخشی از استراتژی SEO نیاز دارند.
این الگوریتم ها محدودیت های جریمه را برای بسیاری از وب سایت هایی که به سادگی متوجه آخرین تغییرات سئو نمی شوند، افزایش می دهد.
خوشبختانه، با به روز ماندن در روندهای صنعت، می توانید به عنوان یک بازاریاب موفق شوید و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. در اینجا شما دو لیست را پیدا خواهید کرد - یکی برای DOS و دیگری برای استراتژی SEO خوب، که برای هر وب سایت یا وبلاگ، صرف نظر از زمان یا صنعت، اعمال می شود.
سایر موارد مهم استراتژی سئو
بهینه سازی برای مخاطب هدف
این قانون از ابتدای سئو همیشه وجود داشته است - بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. این در بسیاری از زمینه های زندگی شما، به خصوص کسب و کار شما صدق می کند. اگر میخواهید بیشترین مخاطب را به وبسایت خود جذب کنید و در بین موتورهای آن رتبه بالایی کسب کنید، باید استراتژیهای خود را به سمت یک شخصیت کاربر خاص هدف قرار دهید.
شخصیت کاربر می خواهد اطلاعات خود را به تنهایی به دست آورد، به این معنی که بهترین هدف شما این است که در موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار بگیرید تا توجه آنها را جلب کنید. به افرادی فکر کنید که چیزهایی را که شما می دهید کشف می کنند. تعداد آنها باید زیاد باشد، زیرا هر ثانیه در هر روز، گوگل حدود 63000 جستجو دریافت می کند.
در مورد آن فکر کنید - چه کسی بیشتر مایل است به شما پیشنهاد دهد؟ در مورد بازار تحقیق کنید، از تجزیه و تحلیل برای ردیابی پیشرفت خود استفاده کنید و زمانی که آن را مشخص کردید، تمام استراتژی های خود را روی آن متمرکز کنید. این به معنای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ایجاد محتوای منحصر به فرد، ارزشمند و مرتبط برای مخاطبان هدف است.
تست عملکرد در دستگاه های مختلف
آیا می دانستید که بیش از 40 درصد از کاربران بزرگسال از چندین دستگاه، مرورگر و سیستم عامل برای دسترسی به وب سایت ها، خرید چیزی و دریافت اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند؟ با افزایش لحظه به لحظه استفاده از دستگاه های تلفن همراه، لازم است وبلاگ یا وب سایت خود را برای بسیاری از دستگاه ها بهینه کنید.
برای اطمینان از اینکه آن را به درستی انجام می دهید، عملکرد جستجوی خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس محتوای عالی و استراتژی سئوی شما را از دست نمی دهد.
سازگاری با کیفیت و فرکانس محتوا
لینک بیلدینگ و محتوای باکیفیت به دلیل مهم ترین چیزهایی هستند که گوگل هنگام رتبه بندی یک وب سایت به دنبال آن است. با این موارد در ذهن خود، باید یاد بگیرید که چگونه محتوای عالی و سریع ایجاد کنید.
محتوای با کیفیت در صدر هر فهرست سئو قرار دارد. اما، شما نمی توانید هیچ محتوایی را ارسال کنید و انتظار داشته باشید که کار کند. اگر میخواهید کار کند و مخاطبان بیشتری را جذب کند، به محتوای ثابت و با کیفیت بالا نیاز دارید. اغلب و فقط محتوای خوب را منتشر کنید. این به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
یک صفحه پرسش و پاسخ ایجاد کنید
چه یک کسب و کار آنلاین یا وبلاگ شخصی داشته باشید، هدف شما جذب مخاطبان بیشتر و بیشتر است. با در نظر گرفتن این موضوع، می خواهید مردم به آنچه می گویید علاقه مند شوند. بنابراین، زمانی که آنها آماده نشان دادن علاقه هستند، باید بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما به یک صفحه پرسش و پاسخ نیاز دارید. بدون این، بازدیدکنندگان باید با شما تماس بگیرند و منتظر پاسخ باشند. بیایید با آن روبرو شویم - اکثر مردم چنین زمانی ندارند.
برای کاهش زمان غیرضروری که صرف پاسخگویی به سوالات مشتریان یا بازدیدکنندگان می شود، یک صفحه پرسش و پاسخ به روز نگه دارید. این باعث صرفه جویی در وقت آنها و شما می شود و وب سایت شما را کارآمدتر می کند.
پیوند با رسانه های اجتماعی
بسیاری از برندها رابطه قوی بین افزایش رتبه بندی جستجو و افزایش سیگنال های اجتماعی را گزارش کرده اند. حتی اگر رسانه های اجتماعی به طور عمومی توسط گوگل به عنوان عاملی برای رتبه بندی تعریف نشده اند، نتایجی که تولید می کنند فقط مثبت هستند.
رسانه های اجتماعی در این مرحله بسیار محبوب هستند، استفاده نکردن از آن به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود اشتباه بزرگی است. مردم به طور مداوم آنلاین هستند و بخشی از کمپین آگاهی از برند شما باید بر روی کانال های رسانه های اجتماعی متمرکز شود. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به طور مداوم وجود دارد و از پلتفرم های مختلف به بازدیدکنندگان و مشتریان می رسد.
ابزارهای سئو را بشناسید
بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند بسیار پیچیده باشد و اغلب نمی توانید آن را در برنامه خود جای دهید. خوشبختانه در این مرحله، بسیاری از ابزارهای سئو برای صاحبان وب سایت در دسترس هستند. اگر می خواهید بازی سئوی خود را افزایش دهید و در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید، شناخت ابزارهای سئوی خود بسیار مهم است.
برای اینکه به شما ایده بدهیم چه ابزارهایی لازم است، در اینجا ابزارهایی وجود دارد که می توانند به هر توسعه دهنده وب سایت کمک کنند.
منحصر به فرد باشید
اگر می خواهید خود را به عنوان یک رهبر، بهترین متخصص در این زمینه معرفی کنید، باید مشخص باشید. دیدگاههای تازهای را ارائه دهید، محتوای منحصربهفرد ایجاد کنید و درک عمیقی از موضوعاتی که خوانندگان شما ممکن است به آن علاقهمند باشند، ارائه دهید. الگوریتم های گوگل همه چیزهایی را که به طور مداوم در وب سایت های مختلف تکرار می شود حذف می کند، بنابراین ممکن است بخواهید چیزهایی را با اصالت چاشنی کنید.
مفید باشید
مردم موفق می شوند و مفید می یابند. وقتی صفحه وب را باز می کنند، چیزی را جستجو می کنند. آنها برای برخی از اطلاعات، کمک برای خرید محصولات یا خدمات، کمک و ارتباط با کارشناسان و غیره درخواست می کنند. همانطور که گفته شد، استراتژی SEO شما باید برای خواننده مفید باشد. وگرنه خواندنش چه فایده ای دارد؟
نبایدهای یک استراتژی سئو
از ترفندها استفاده کنید
تقریبا هیچ ترفندی وجود ندارد که تا به حال به ذهنتان نرسیده باشد. الگوریتم هدف خاصی دارد - کشف، شناسایی و حذف این حرکات. بنابراین، مطمئناً برای شما هوشمندانه نیست که از حیله گری استفاده کنید، حتی اگر آنها "محرمانه" باشند.
ترفندهای کوچک شما ممکن است برای مدتی کارساز باشند، اما در دراز مدت شناسایی خواهند شد. گوگل الگوریتم ها را روزانه به روز می کند، بنابراین کمی قبل از جریمه شدن وب سایت شما است و راهی برای r وجود ندارد.
به مکان های بالا در موتورهای جستجو بازگردید.
برخی از ترفندهای رایج بازاریابان عبارتند از: متن نامرئی، محتوای دزدیده شده یا تکراری، پر کردن کلمات کلیدی، چرخش مقاله و صفحات درب ورودی.
از لینک های غیر طبیعی استفاده کنید
بسیاری از بازاریابان با استفاده از طرح های پیوند اشتباه می کنند، تاکتیک هایی که به آنها کمک می کند پیوندهای غیرطبیعی به دست آورند. آنها یا آنها را می خرند یا معامله می کنند تا شهرت وب سایت خود را خیلی سریع افزایش دهند. بله، این فرآیند میتواند بسیار طولانی و خستهکننده باشد، اما طرحهای پیوند بیشتر از آنچه تصور کنید کشف میشوند.
چنین طرح هایی شامل پیوندهای مخفی، مزارع پیوند، خریدهای دوره ای دامنه، هرزنامه نظرات و دایرکتوری های مقاله است.
کلمات کلیدی خارج از کشور
کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو مهم بودند. در دهه گذشته، چگالی آنها یکی از رایج ترین معیارها نبوده است، اما هنوز هم نباید کلمات کلیدی را مجبور کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. اول از همه، کیفیت محتوای خود را هدر می دهید و با آن، رضایت کاربر را نیز هدر می دهید. دوم، استفاده بیشتر به این معنی نیست که موتورهای جستجو پست های شما را سریعتر از دیگران پیدا می کنند.
استفاده از کلمات کلیدی هدف را در محتوای خود متوقف نکنید، بلکه سعی کنید به اهداف واقعی کلمه کلیدی پایبند باشید.
نادیده گرفتن متادیتا
با تگها و قطعههای alt شروع کنید و به سرفصلها و URLهای سفارشی بروید - چیزهای کوچک یک کل را تشکیل میدهند. نحوه رسیدگی به آنها تعیین می کند که چقدر آن را به طور کامل انجام می دهید، که می تواند عملکرد موتور جستجوی شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.
به موضوعات بی اهمیت، ابرداده ها توجه کنید. بازاریابان آن را فراموش می کنند و آن را نادیده می گیرند زیرا بیش از حد بر کیفیت محتوا یا طراحی وب سایت تمرکز می کنند. اما، آنها به اندازه هر بخش دیگری از وب سایت شما مهم هستند.
از جستجوی صوتی خودداری کنید
جستجوی صوتی در حال انجام یک جستجوی کتبی است. برآوردها نشان می دهد که تا سال 2020، 50 درصد از کل جستجوها مبتنی بر صدا خواهد بود، در حالی که 30 درصد از آنها بدون استفاده از صفحه نمایش انجام می شود. در حال حاضر، 60 درصد از کاربران گوشی های هوشمند هستند که در سال گذشته شروع به استفاده از جستجوی صوتی کرده اند.
مردم بیشتر از حد انتظار از دستورات صوتی استفاده می کنند، بنابراین بهتر است با آخرین روندها همراه باشید. جستجوی صوتی دیگر تازگی ندارد، اما به سرعت تبدیل به عادت بسیاری می شود. این را در نظر داشته باشید و وب سایت خود را بر اساس نیازهای بازار هدف خود بهینه کنید. شانس این است که آنها به جستجوی صوتی به صورت روزانه نیاز دارند و از آن استفاده می کنند.
کلمات کلیدی انتخابی خود را هدف قرار دهید
البته کلیدواژه هایی وجود خواهند داشت که به شما این باور را می دهند که بهترین امتیاز را در رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو دارید. با این حال، این نظرات اغلب غیر واقعی و ناقص هستند. این تنها زمانی نیست که به دل خود اعتماد کنید - این زمینه بسیار رقابتی است، بنابراین قطعاً باید کمک بگیرید.
از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی بهترین گزینه برای شرکت و منطقه شما هستند. وقتی یاد می گیرید که مشتریان هدف شما هنگام استفاده از موتورهای جستجو چه می بینند، می توانید بدانید که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید.
اجازه بارگذاری طولانی تر
مردم در صفحاتی که خیلی کند بارگذاری می شوند زندگی نمی کنند و همه ما این را می دانیم. آنها نه دقیقه بلکه ثانیه ها را در وب سایت می گذرانند. بنابراین، اگر مراقب زمان کند بارگذاری نباشید، به احتمال زیاد قبل از باز کردن صفحه خود بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد و می توانید آنها را با طراحی و محتوای شگفت انگیز خود انجام دهید. اهمیت بارگذاری سریع وب سایت را بدانید.
تجربه کاربری به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها زمان بارگذاری است. اگر می خواهید تجربه رضایت بخشی را برای کاوشگران خود فراهم کنید، نمی توانید زمان بارگذاری طولانی تری را مجاز کنید.
آیا آماده بهینه سازی استراتژی سئو فعلی خود هستید؟ اینها به شما کمک می کنند تا در مسیر درست قرار بگیرید و از جریمه موتورهای جستجو جلوگیری کنید. هرچه روی استراتژی سئو، راه حل های دیجیتال مارکتینگ و اجرای آن تمرکز بیشتری داشته باشید، می توانید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. در نهایت، این هدف اصلی هر استراتژی موفقیت آمیز بهینه سازی موتور جستجو است.
همچنین می توانید مقاله: 10 باید و نباید سئو را نیز بخوانید
Page 2 of 6