سئو تخصصی
خدمات بهینه سازی برای موتورهای جستجو

Main Menu

  • خانه
  • تبادل لینک
    • سئو آسان/فاطمه صباحتی
    • آموزش سئو سایت/امیرحسین شمس نژاد
    • آموزش بهینه سازی سایت/سمانه اکبریان
    • خدمات بهینه سازی سایت/آناهیتا صباغ
    • سئو سایت کسب و کار/ زهرا سیدی
    • آموزش بهینه سازی سایت/فاطمه صدیقی
    • آموزش سئو و بهینه سازی سایت/مژگان براتی
    • آموزش بهینه سازی سایت/عارفه مجیدی
    • بهینه سازی سایت/فاطمه پورهاشمی
    • آموزش و بهینه سازی سایت/مصطفی بهرامی
    • آموزش سئو سایت/شیرین دربار
  1. You are here:  
  2. Home

JA Purity IV - The Best Free Joomla Template

SEO Do’s and Don’ts work

10 باید و نباید در سئو

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 31 August 2024
Hits: 128

پیمایش در پیچیدگی های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند دشوار باشد. سئو به استفاده از الگوریتم‌های جستجوی گوگل برای کسب رتبه‌بندی محتوای شما بستگی دارد، و این الگوریتم‌ها همیشه ساده‌ترین چیز نیستند. گاهی اوقات شما فقط یک لیست ساده می خواهید که به شما بگوید برای سئو خود چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید.

خوشبختانه برای شما، ما همین چیزها را جمع آوری کرده ایم. در زیر 10 باید و نباید ساده برای سئو ارائه شده است – پنج باید و پنج نباید. اگر این موارد را عملی کنید، یک کمپین سئو موفق برای کسب و کار خود ایجاد خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید و سپس جستجوگر SEO WebFX را بررسی کنید تا ببینید سئوی شما در حال حاضر در رابطه با این لیست در چه جایگاهی قرار دارد!
برای سئو انجام دهید

برای شروع لیست بایدها و نبایدهای سئو، چه کاری باید انجام دهید تا در نتایج موتورهای جستجو جایگاهی کسب کنید؟ در اینجا پنج کار برای سئو برای افزایش رتبه گوگل شما به عنوان یک SMB وجود دارد!
1. از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

کلمات کلیدی برای سئوی خوب ضروری هستند. هنگامی که کلمات کلیدی خاصی را در محتوای وب خود قرار می دهید، هدف شما این است که رتبه بندی محتوای خود را برای آن کلمات کلیدی بدست آورید. هنگامی که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید، آنها باید دو معیار خاص را داشته باشند: ارتباط بالا و رقابت کم.

این نوع از کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند. در نتیجه، این کلمات کلیدی هدف جستجوی واضح تری دارند و همچنین با رقابت کمتری همراه هستند. بنابراین، به جای هدف قرار دادن کلمه کلیدی مانند "میکروفون"، چیزی مانند "چه نوع میکروفونی برای موسیقی بهترین است" را امتحان کنید.
2. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

شما فقط نمی خواهید از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده کنید. همچنین می خواهید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. وقتی محتوایی را می نویسید، باید یک کلمه کلیدی هدف اصلی داشته باشد که می خواهید آن را رتبه بندی کنید.

اما در اینجا متوقف نشوید. اگر می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، باید سعی کنید آنها را در محتوای خود ادغام کنید. با استفاده از چند روش مختلف می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

اگر به دنبال یک مسیر سریع و آسان هستید، می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید و سپس به کلمات کلیدی مرتبط در پایین نتایج نگاه کنید. همچنین می توانید از ابزار کلمات کلیدی مانند KeywordsFX استفاده کنید.

3. بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کنید

اگر محتوای شما با استفاده از بلوک های عظیم متن همگن نوشته شده باشد، متراکم و ترسناک به نظر می رسد و بنابراین سیگنال های منفی را به کاربران ارسال می کند. برای افزایش رتبه خود، سعی کنید تجربه کاربری را برای هر صفحه بهینه کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، تجزیه محتوا است.

از لیست های گلوله ای و شماره دار و همچنین پاراگراف های کوچک استفاده کنید. از عناوین و زیرعنوان های فراوان برای تقسیم کردن موارد به بخش ها استفاده کنید. شما می توانید با قرار دادن تصاویر در بین پاراگراف ها و ایجاد فضای خالی زیادی در اطراف متن خود، تجربه کاربری را بیشتر بهبود بخشید.
4. تگ عنوان و توضیحات متا را ایجاد کنید

برچسب‌های عنوان و توضیحات متا عناصر ارزشمند محتوای وب شما هستند. برچسب عنوان خدمات حصارکشی و توضیحات متا تگ‌های عنوان بسیار مهم هستند، زیرا آنها اصلی‌ترین چیزی هستند که تعیین می‌کنند آیا کاربر روی محتوای شما در نتایج جستجو کلیک می‌کند یا خیر. شما می خواهید از عناوینی استفاده کنید که کاربران را به سمت خود جذب می کند - از جمله کلمه کلیدی هدف یکی از راه های انجام این کار است.

توضیحات متا در جلب کاربران برای کلیک کردن بر روی لیست شما نقش دارند، در حالی که به طور همزمان موتورهای جستجو را در مورد زمینه صفحه شما مطلع می کنند. سعی کنید توضیحات متا را بنویسید که زمینه صفحه شما را در کمتر از 160 کاراکتر نشان دهد.
5. معیارهای سایت را پیگیری کنید

اگر تأیید نکنید که آنها برای شما کار می کنند، هیچ یک از بایدها و نبایدهای دیگر برای سئو مفید نخواهد بود. وقتی همه چیز را در اختیار داشتید، با معیارهای سایت همراه باشید که می‌تواند به شما کمک کند کجا را بهتر کنید، مانند موارد زیر:

 نرخ تبدیل
 جریان ترافیک
 نرخ پرش
 نرخ کلیک

ساده ترین راه برای نظارت بر معیارهای خود استفاده از ابزاری مانند Google Analytics است. هنگامی که Google Analytics را برای سایت خود راه اندازی می کنید، به شما امکان دسترسی به معیارهای مختلفی مانند موارد ذکر شده در بالا را می دهد.

BONUS READING: آینده سئو
نباید برای سئو

همانطور که اقدامات خاصی وجود دارد که باید انجام دهید، چیزهایی نیز وجود دارد که می خواهید برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو از آنها اجتناب کنید. در اینجا پنج مورد از سئو وجود دارد که نباید هنگام راه اندازی کمپین خود به خاطر بسپارید.
1. هدف جستجوی کاربر را نادیده نگیرید

همانطور که قبلا اشاره شد، شما می خواهید کلمات کلیدی شما با محتوای شما مرتبط باشد. اما کاری که نمی‌خواهید انجام دهید این است که کورکورانه محتوا تولید کنید بدون اینکه در نظر داشته باشید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجوی کاربر توصیف می کند که افراد هنگام انجام جستجو چه چیزی را می خواهند پیدا کنند.

اگر شخصی «ماشین لباسشویی باتون روژ» را در گوگل جستجو کند، احتمالاً به دنبال مقاله ای درباره تاریخچه ماشین لباسشویی نیست. هر زمان که محتوایی را می نویسید، مطمئن شوید که آن را متناسب با هدف کاربر برای کلمه کلیدی هدف خود می نویسید. گوگل آنقدر باهوش است که بگوید هست یا نه و بر این اساس آن را رتبه بندی خواهد کرد.

اگر در مورد قصد کاربر برای کلمه کلیدی مطمئن نیستید، به محتوایی که قبلاً رتبه بندی شده است نگاه کنید.
2. چیزهای کلیدی را انجام ندهید

شما می خواهید حداقل چند بار کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید تا شانس خود را برای رتبه بندی در گوگل افزایش دهید. اما زیاد با آن پیش نروید. اگر هر پاراگراف را با کلمه کلیدی پشت کلمه کلیدی پر کنید، Google با مهربانی پاسخ نمی دهد.

پر کردن کلمات کلیدی شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای تلاش برای کسب رتبه های بالاتر است. این استراتژی یک استراتژی سئو کلاه سیاه است زیرا برخلاف دستورالعمل های گوگل است – از استفاده از آن اجتناب کنید. اگر می خواهید گوگل وب سایت شما را رتبه بندی کند، کلمات کلیدی خود را به صورت ارگانیک در محتوای خود ادغام کنید.
3. اجازه سرعت پایین صفحه را ندهید

آیا می دانستید که 83 درصد از کاربران انتظار دارند صفحات وب سایت در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند؟ اگر هر یک از صفحات محتوای شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، بازدیدکنندگان شما به سرعت دکمه بازگشت را می زنند. وقتی افراد زیادی این کار را انجام می دهند، گوگل فرض می کند که محتوای شما مرتبط نیست و صفحه شما در رتبه بندی پایین می آید.

بنابراین، برای رتبه بالاتر، باید مطمئن شوید که هیچ یک از صفحات شما بیش از سه ثانیه طول نمی کشد تا بارگذاری شوند - در حالت ایده آل، فقط یک یا دو ثانیه. سه ثانیه ممکن است طولانی به نظر نرسد، اما برای سرعت صفحه، یک ابدیت است. این اشتباه را مرتکب نشوید که اجازه دهید سرعت صفحه در وب سایت شما کاهش یابد.

می توانید با انجام کارهایی مانند:

 کش کردن صفحات وب سایت شما
 فشرده سازی تصاویر شما
 بهبود زمان پاسخگویی سرور شما
 کوچک کردن کد شما
 محدود کردن تغییر مسیرهای شما

4. از روش های پیوند گمراه کننده استفاده نکنید

استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما یک راه عالی برای نگه داشتن افراد طولانی مدت در سایت شما است. اگر پیوندی به چیزی ببینند که برایشان جالب به نظر می رسد، ممکن است آن را به صفحه دیگری در سایت شما دنبال کنند. اما شما باید این پیوندها را به طور طبیعی و صادقانه ادغام کنید.

اگر جمله ای دارید که می گوید «ما بهترین خدمات چمن زنی را در چاتانوگا ارائه می دهیم» و می خواهید به صفحه خدمات چمن زنی خود پیوند دهید، باید از «خدمات چمن زنی» به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید. استفاده از "چاتانوگا" به عنوان متن لنگر گمراه کننده خواهد بود. شما همچنین نمی خواهید از کلمات کلیدی زیادی به عنوان متن لنگر خود استفاده کنید، زیرا گوگل شما را در رتبه بندی جریمه می کند.

متن لنگر را که منطقی است به متنی که از کلمات کلیدی استفاده می کند، اولویت دهید.
5. از طراحی واکنشگرا غافل نشوید

هیچ یک از سئوهای دیگر انجام نمی دهند

n't های موجود در این لیست به شما کمک می کنند در صورتی که آنها را فقط در قالب دسکتاپ اعمال کنید رتبه بندی کنید. با توجه به اینکه ۷۰ درصد از کل زمان اینترنت صرف موبایل می شود، گوگل شروع به اولویت بندی فرمت های موبایل نسبت به دسکتاپ کرده است. به عبارت دیگر، سایتی که برای موبایل بهینه نشده باشد، هیچ امتیازی در رتبه بندی نخواهد داشت.

محتوای شما باید طراحی ریسپانسیو را اعمال کند – یعنی باید در دستگاه‌های دسک‌تاپ و موبایل به یک اندازه خوب کار کند تا در نتایج جستجوی Google ظاهر شود.

3-step-to-make-backlink

ساخت پیوند ورودی (backlink) در 3 گام ساده

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 30 August 2024
Hits: 99

بنابراین اکنون با تئوری ایجاد بک لینک آشنا شدید. اما هیچ چیز بهتر از بالا زدن آستین ها و کثیف شدن دستانتان نیست. و هیچ جای بهتری برای شروع وجود ندارد که رقبای شما بک لینک های خود را از کجا دریافت کرده اند.

مرحله 1. پیوندهای صفحه اصلی رقبای خود را مطالعه کنید

صفحات اصلی وب سایت های رقبای شما منبع عالی فرصت های پیوند (و الهام بخش) هستند.

فقط URL صفحه اصلی رقیب خود را به Ahrefs Site Explorer وصل کنید (حتما آن را روی حالت "URL دقیق" تنظیم کنید) و به گزارشی به نام "Backlinks" بروید:

من این کار را با صفحه اصلی Convertkit که یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ است انجام دادم. و اولین لینکی که در گزارش دیدم بسیار جالب بود. این نرم افزار از Carrd - نرم افزاری برای ساخت وب سایت های یک صفحه ای است. به نظر می رسد آنها تمام ابزارهای ایمیلی را که با آنها ادغام می کنند را در صفحه اصلی خود فهرست می کنند و Convertkit یکی از آنهاست:

بنابراین اگر من برای برخی از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ پیوند ایجاد می‌کردم، احتمالاً می‌توانم در صفحه اصلی Carrd نیز فهرست شوم. اما من باید همان نوع ادغام را ایجاد کنم تا این اتفاق بیفتد. و از آنجا احتمالاً می‌توانم به دنبال فرصت‌های ادغام بیشتری با ابزارهای دیگر باشم، که ممکن است منجر به پیوندهای بیشتری از وب‌سایت‌های دیگر شود.

به این ترتیب پیوندهای صفحه اصلی رقبای خود را مطالعه می کنید و از آن اطلاعات برای دریافت لینک های مشابه (یا مشابه) برای وب سایت خود استفاده می کنید.
مرحله 2. صفحات مرتبط رقبای خود را مطالعه کنید

این احتمال وجود دارد که رقبای شما تعداد زیادی منابع جالب در وب سایت های خود داشته باشند که هزاران لینک با کیفیت بالا برای آنها به ارمغان آورده است.

خوب، با کمک Ahrefs Site Explorer به راحتی می توانید "پیوند شده ترین صفحات" هر وب سایت را مشاهده کنید. گزارشی که به دنبال آن هستید «بهترین از طریق پیوندها» نام دارد:

از اسکرین شات بالا می توانید ببینید که سه صفحه با لینک بالا در وب سایت خودمان ابزارهای آنلاین رایگان هستند. باید بگویم که ساخت ابزارهای رایگان از نظر ایجاد دارایی های قابل پیوند یک شرط مطمئن است. مردم عاشق ابزارهای رایگانی هستند که به آنها کمک می کند تا کار خاصی را انجام دهند و مشتاقانه از وب سایت خود به آنها لینک می دهند.

صفحه بعدی که بیشترین پیوند را دارد یک مطالعه تحقیقاتی است. هر زمان که بتوانید آزمایش جالبی انجام دهید یا داده‌های منحصربه‌فرد را به دست آورید و بینش مفیدی را از آن به دست آورید، در نهایت به یک دارایی قابل پیوند بسیار قانع‌کننده خواهید رسید. (و اگر فکر می کنید که هیچ داده جالبی در اختیار ندارید، پیشنهاد می کنم «کتابچه راهنمای بازاریابی محتوا توسط Priceonomics» را بخوانید—این کتاب باید ایده های خوبی در مورد اینکه کجا به دنبال آن بگردید به شما می دهد.)

ایجاد دارایی های قابل پیوند آسان نیست. اما اگر رقبای شما آنها را داشته باشند و شما ندارید، در یک نقطه ضعف بزرگ قرار دارید. همانطور که برای دریافت هر یک از بک لینک های خود تلاش می کنید، آنها بک لینک های خود را نزدیک به خلبان خودکار دریافت می کنند. بنابراین من قویاً توصیه می کنم که این مرحله را نادیده نگیرید و برای ایجاد چند دارایی قابل پیوند قوی در وب سایت خود تلاش کنید.
مرحله 3. صفحاتی را که می خواهید از رتبه بالاتری برخوردار شوید مطالعه کنید

در دو مرحله اول ما بر روی ایجاد بک لینک به وب سایت شما به عنوان یک کل تمرکز کردیم. این منجر به افزایش "اقتدار وب سایت" شما می شود و به همه صفحات وب سایت شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشند.

اما در نهایت باید توجه خود را به تعدادی از صفحات بسیار خاص معطوف کنید که باید برای کلمات کلیدی بسیار خاص رتبه بندی کنید. چگونه به آن ها بک لینک می گیرید؟

خوب، چرا به صفحاتی که در حال حاضر برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در بالاترین رتبه قرار می گیرند، نگاه نمی کنید بک لینک خود را از کجا دریافت کرده اند؟

فرض کنید می‌خواهید برای یک عبارت جستجو رتبه «بهترین برگرها در سنگاپور» را کسب کنید. اگر این کلمه کلیدی را در Ahrefs Keywords Explorer قرار دهید، ویجت SERP Overview صفحات با رتبه برتر و تعداد بک لینک آنها را در حال حاضر به شما نشان می دهد:

از آنجا می توانید روی هر یک از این اعداد کلیک کنید و به گزارش مربوطه در Site Explorer با لیستی از بک لینک ها (یا دامنه های ارجاع دهنده) برای یک صفحه معین هدایت می شوید.

من این کار را با صفحه ای انجام دادم که رتبه 2 را دارد و یک بک لینک بسیار جالب پیدا کردم:

این مرا به این فکر می‌کند که اگر می‌خواهم صفحه من در گوگل برای «بهترین برگرها در سنگاپور» رتبه‌بندی شود، احتمالاً باید از egobait به عنوان تاکتیک اصلی لینک‌سازی استفاده کنم. من مجموعه ای از جوایز مختلف (به طور کلی بهترین برگر، بهترین برگر واگیو، بهترین برگر زیر 15 دلار، بهترین منوی برگر، بهترین برگر مرغ، بهترین برگر گیاهی و غیره) ایجاد می کردم و سپس با رستوران های مربوطه تماس می گرفتم و به آنها اطلاع می دادم. که آنها جایزه ای را در یک دسته بندی خاص برنده شدند و از آنها خواستند که آن را در جایی در وب سایت خود ذکر کنند ... و به صفحه من پیوند دهند.

این یک تصویر خوب از این است که چگونه مطالعه دقیق صفحاتی که می‌خواهید از رتبه‌بندی بالاتری برخوردار شوید، می‌تواند به بینش‌های مفیدی در مورد نحوه دریافت لینک به صفحه خود در همان موضوع منجر شود.

و اگر در ساخت لینک فوق‌العاده تازه کار هستید و برای یافتن الگوها و ایده‌هایی تلاش می‌کنید، کافی است به وب‌سایت‌هایی برسید که به رقبای شما پیوند می‌دهند و از آنها بپرسید که چه چیزی باعث شده آنها به یک صفحه خاص پیوند دهند. شاید مشارکت گسترده تری در پشت صحنه اتفاق بیفتد که شما از آن بی خبرید.

backlink-seo

چگونه پیوند ورودی (backlink) بگیریم؟

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 30 August 2024
Hits: 98

تنها 4 راه برای دریافت بک لینک وجود دارد

در حالی که من در حال کار بر روی راهنمای مبتدی خود برای لینک سازی بودم (که به شدت توصیه می کنم اگر به این موضوع علاقه دارید مطالعه کنید)، با چند ده نفر از متخصصان لینک سازی با پیشینه های مختلف صحبت کردم: صاحبان آژانس های بازاریابی، بازاریاب های وابسته، سئوکاران داخلی، فریلنسرها.

و هنگام انتخاب مغز آنها در مورد نحوه ایجاد پیوندها، متوجه یک الگوی متمایز شدم. تمام تاکتیک ها و استراتژی های لینک سازی در واقع در چهار سطل بسیار ساده قرار می گیرند: افزودن، کسب درآمد، درخواست، خرید.

 افزودن – برخی از وب سایت ها به بازدیدکنندگان خود اجازه می دهند پیوندها را به صورت دستی اضافه کنند. (مثل ارسال در یک انجمن.)
 کسب درآمد - این زمانی است که مردم به طور طبیعی و بدون درخواست به شما پیوند می دهند. (که بهترین حالت ممکن است.)
 بپرس - این زمانی است که با صاحب یک وب سایت تماس می گیرید و از آنها می خواهید پیوندی را ارائه دهد. (مانند اسکرین شات های ایمیل بالا.)
 خرید — می توانید بک لینک ها را مستقیماً از صاحبان وب سایت یا از طریق شخص ثالث خریداری کنید. (اما این کاملاً خطرناک است!)

1. افزودن لینک. آسان است، اما به نوعی بی ارزش است؟

انواع خاصی از وب‌سایت‌ها به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهند تا محتوایی را در صفحات خود بدون اعتدال منتشر کنند. برای مثال، مانند تابلوهای بحث. شما به راحتی می توانید در چند مورد ثبت نام کنید و پیام هایی را با پیوندهای خود در آنها ارسال کنید. آسان.

اما آیا چنین پیوندهایی از نظر گوگل ارزشی دارند؟ نه واقعا. اگر کسی بتواند به راحتی به یک وب‌سایت برود و پیوند خود را در آنجا قرار دهد، پیوندهای آن وب‌سایت ارزشمند دیده نمی‌شوند. به علاوه اکثر وب سایت هایی که به محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه می دهند به هر حال آن پیوندها را فالو نمی کنند.

ما اخیراً میزبان یک کارگاه لینک سازی در Ahrefs HQ بودیم، و در طول پرسش و پاسخ، یکی از خانم ها از من در مورد استفاده از افزونه وردپرس که به طور خودکار بک لینک ایجاد می کرد (در برخی از وب سایت های مشکوک) هر زمان که پست جدیدی منتشر می کرد، پرسید. خوب، زمانی که بک لینک ها به طور خودکار توسط برخی از نرم افزارها برای شما ایجاد می شوند – که لینک سازی نیست، فقط هرزنامه است.

توصیه های من را بپذیرید و وقت خود را روی این نوع تاکتیک های لینک سازی تلف نکنید.
2. لینک های کسب درآمد. فوق العاده ارزشمند، اما فوق العاده سخت؟

لینک هایی که به طور طبیعی به دست می آورید عموما بهترین لینک هایی هستند که می توانید دریافت کنید. و همچنین به دست آوردن آنها سخت ترین هستند، زیرا برای تحقق آن باید چیزی واقعاً قابل توجه در وب سایت خود ایجاد کنید.

به یاد دارید که گفتم چگونه یک آژانس بازاریابی از صفحه اصلی ما پیوند دریافت کرد؟ خوب، این یک پیوند 100٪ به دست آمده است. آنها با بررسی چند صد متخصص برتر سئو یک گزارش صنعتی بسیار دقیق و کامل ایجاد کردند، و برخی از یافته‌های آن‌ها به قدری به نفع Ahrefs بود که ما نمی‌توانیم در صفحه اصلی خود درباره آنها لاف بزنیم:

در سئو ما به این تاکتیک لینک‌سازی «طعمه نفس» می‌گوییم—محتوای آن‌ها برای من جذابیت داشت، بنابراین می‌خواستیم آن را برای افراد بیشتری تبلیغ کنیم. اما ما تنها کسانی نبودیم که به این صفحه لینک دادیم. 570 وب سایت دیگر نیز به آن پیوند داشتند (طبق داده های Ahrefs):

با این حال، من فکر نمی‌کنم که برنامه آن‌ها به طور خاص از Ahrefs برای پیوند دادن به گزارش خود استفاده کنند. اما قطعاً برنامه آنها برای ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و ارزشمند بود که بسیاری از افراد در صنعت سئو به طور طبیعی به آن لینک می دادند (صدها بک لینک با کیفیت برای آنها به دست می آورد). و اگر بروید و این گزارش را مطالعه کنید، خواهید دید که برای جمع آوری آن چقدر تلاش شده است.

و این ایده اصلی پشت لینک های کسب درآمد است. اگر چیزی با ارزش بالا ایجاد کنید، این احتمال وجود دارد که افراد زیادی به طور طبیعی به آن پیوند بزنند.

و این "ارزش" می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

 این می تواند یک نظرسنجی صنعتی باشد (مانند موردی که ما به آن لینک دادیم).
 یا یک ابزار آنلاین (حتی اگر رایگان نباشد).
 یا برخی تحقیقات با یافته های جالب.
 یا یک آموزش بسیار کامل که یک مشکل مبرم را حل می کند.
 یا یه خبر

ما چند مقاله در مورد دارایی های قابل پیوند و طعمه پیوند منتشر کردیم که به شما نشان می دهد برای ایجاد منابعی که افراد به آنها پیوند می دهند چه چیزی لازم است. اما من فکر می کنم این توصیه ای نیست که در حال حاضر به دنبال آن هستید.

این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر یک وب سایت با صفحات زیادی داشته باشید، و باید به آنچه قبلا دارید پیوند ایجاد کنید. خوب، بیایید در مورد دو سطل باقی مانده بحث کنیم: درخواست بک لینک و خرید آنها.
3. درخواست بک لینک. چقدر خوب کار می کند؟

بیایید به سه مثال ایمیل بالا برگردیم، جایی که برخی از افراد از من بک لینک خواستند. آیا فکر می کنید هیچ کدام از آنها آن را دریافت کرده اند؟

خیر

شما نمی توانید فقط از یک غریبه تصادفی یک لطف بخواهید و به طور جادویی آن را دریافت کنید. باید در ازای آن چیزی به آنها پیشنهاد دهید. اگر می خواهید کار کند باید تبادل ارزش باشد. و متأسفانه هیچ یک از آنچه ارائه می کردند برای ما ارزشمند نبود.

اما این بدان معنا نیست که "درخواست بک لینک" هرگز جواب نمی دهد. فقط باید بیشتر تلاش کنید تا برای طرف مقابلتان ارزشمند باشد.

ارائه مقاله مهمان در واقع شکل بسیار مؤثری از ایجاد لینک است (در صورت انجام صحیح)، زیرا یک تبادل ارزش نسبتاً منصفانه است: من یک محتوای عالی برای وب سایت شما ارائه می کنم و شما در ازای آن یک پیوند به من می دهید. کاملا منطقی به نظر می رسد، درست است؟

خوب، کلید موفقیت در وبلاگ نویسی مهمان در توانایی تولید محتوای واقعاً برجسته نهفته است. بنابراین اگر قصد داشتید آن را به یک نویسنده ارزان قیمت در Fiverr برون سپاری کنید، یا (خدای ناکرده) از یک ابزار نوشتن هوش مصنوعی برای ایجاد آن استفاده کنید، واقعاً (واقعاً!) برای پیدا کردن کسی که علاقه مند به انتشار آن است، برایتان سخت خواهد بود. تنبلی در وب سایت آنها

ما یک راهنمای نسبتاً مفصل در مورد نحوه انجام وبلاگ نویسی مهمان برای SEO نوشتیم که به شما یاد می دهد چگونه با این تاکتیک موفق باشید.

اما به نظر می رسد محبوب ترین راه برای درخواست لینک، تکنیک Skyscraper باشد. اینجاست که «بلندترین» (یعنی بهترین) محتوا را در مورد یک موضوع خاص ایجاد می‌کنید و به وب‌سایت‌های مرتبط دسترسی پیدا می‌کنید و از آنها می‌خواهید که به این شگفت‌انگیز پیوند دهند.

و اگر متوجه طعنه‌ای شدید، به این دلیل است که این تکنیک دارای یک عیب آشکار است - برای گیرنده ارزش کمی یا هیچ ارزشی ندارد. بله، شما یک محتوای عالی در وب سایت خود منتشر کردید. برای شما خوب است. اما چرا باید اهمیت بدهم؟ و چرا باید وقتم را صرف بررسی آن کنم، چه رسد به لینک دادن به آن؟

برخی از افراد سعی می کنند درخواست پیوند خود را با استدلال هایی مانند موارد زیر توجیه کنند:

 اطلاعات مفیدی در مورد {your_topic} دارد."
 "این یک مکمل عالی برای مقاله شما خواهد بود."
 "این به خوانندگان شما بینش های به روز می دهد و به محتوای شما ارزش می بخشد."

4. خرید بک لینک. آیا باید آن را به خطر بیندازید؟

خرید بک لینک خطرناک است. در اینجا در Ahrefs ما به طور کلی به مردم توصیه می کنیم از خرید (یا فروش) بک لینک ها خودداری کنند. و با این حال بسیاری از افراد در صنعت سئو این کار را انجام می دهند و از پس آن بر می آیند.

همانطور که گفته شد، من از تجربه می دانم که برخی از شما ریسک می کنید و سعی می کنید بک لینک بخرید. بنابراین اجازه دهید چند نکته به شما کمک کنم که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

اول از همه، هرگز از آن ایمیل های اسپم تصادفی بک لینک نخرید. «ما بک لینک‌های مرتبط با کیفیت بالا با کیفیت بالا را از وب‌سایت‌های معتبر می‌فروشیم… Bla-bla-bla.»—من مطمئن هستم که شما چنین پیشنهادهایی دریافت کرده‌اید. از آنها دور نگه دارید.

ثانیا، امن ترین بک لینک ها برای خرید از وب سایت هایی هستند که آنها را نمی فروشند. اگر به کسی پیشنهاد خرید یک بک لینک را بدهید و او به راحتی موافقت کرد (یا حتی یک لیست قیمت با گزینه ها برای شما ارسال کند) - این یک پرچم قرمز است. سایت های قانونی بک لینک نمی فروشند. و شما می خواهید فقط از سایت های قانونی بک لینک بگیرید.

این بدان معنی است که بک لینک باید به عنوان یک مزیت جانبی از برخی تعاملات تجاری گسترده تر باشد. به عنوان مثال، شما از یک رویداد حمایت می کنید و درخواست می کنید که به عنوان حامی در وب سایت آنها درج شود. این یک بک لینک قانونی در کتاب من است.

من اخیراً به بنیانگذار استارت آپی کمک می کردم که ترافیک سئوی وب سایتش به صفر رسیده است. او به من گفت: "این نمی تواند به دلیل بک لینک ها باشد." ما فقط کالاهای خوب را می خریم، آنهایی که گران هستند. و ما فقط بیش از هزار مورد از آنها را ماه گذشته اضافه کردیم."

عجب! اینهمه پرچم قرمز!

 خرید بک لینک؟ این از قبل نمی تواند خوب باشد.
 خرید هزار تا در یک ماه؟ بدتر شدن.
 گرانی ها؟ معلوم شد که آنها برای هر لینک 3 دلار می پردازند. این گران نیست حتی خاک ارزان نیست. این عملا بادام زمینی است.

من 99٪ مطمئن هستم که وب سایت او به دلیل هزاران بک لینک اسپم خریداری شده جریمه شده است. زمانی که نظرسنجی هایی از صنعت لینک انجام دادیم، میانگین قیمت یک بک لینک مناسب حدود 200 تا 300 دلار بود. و حتی زمانی که حق بیمه پرداخت می کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

همانطور که گفته شد، من مایلم خود را از هر گونه مسئولیتی در قبال نتایج توصیه های بالا مبرا کنم. خرید پیوندها همیشه پرخطر است و اگر تجربه کافی ندارید، خرید آنها از "محله بد" بسیار آسان است. پس اگر از گوگل جریمه می‌شوید، من را سرزنش نکنید.

اما یک راه دیگر برای تبادل پول برای بک لینک وجود دارد که کاملا ایمن و موثر است. می توانید به آژانس ها و فریلنسرها پول بدهید تا آنها را برای شما بسازند.

ارسال مهمان، تکنیک آسمان خراش، مشارکت و تبادل لینک - همه این کارها می توانند توسط متخصصان برای شما انجام شوند. و اگر افراد مناسبی را استخدام کنید، آنها مطمئن خواهند شد که از هر خطری اجتناب می کنند و وب سایت شما را ایمن نگه می دارند. فقط مطمئن شوید که از آنها نمونه هایی از کارهای قبلی خود را بخواهید و درخواست کنید که با مشتریان قبلی خود صحبت کنند.

یادتان هست که گفتم کسب لینک بهترین استراتژی از همه است؟ خوب، یک متخصص سئوی باتجربه ممکن است به شما کمک کند محتوای برجسته ای ایجاد کنید که به طور طبیعی بک لینک های زیادی را جذب کند. می تواند بسیار گران باشد، اما کاملاً ارزشش را دارد.

در مجموع، اگر قصد ندارید در سئو شغلی ایجاد کنید، احتمالاً ایده خوبی است که بیلدینگ لینک را به متخصصان برون سپاری کنید، نه اینکه خودتان این کار را انجام دهید.

پیوند ورودی (backlink) چیست؟

Details
Written by: baghi
Category: Blog
Published: 30 August 2024
Hits: 107

بک لینک ها لینک هایی در سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند. در دنیای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)، آنها مانند رای های اعتبار سایت های دیگر هستند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، احتمالاً وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها سنگ بنای اعتبار و اعتبار وب سایت در چشم موتورهای جستجو هستند.
آنها اساسا رای از وب سایت های دیگر هستند. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است".
بنابراین هر چه تعداد این «رای» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و موتورهای جستجوی جایگزین رتبه بالاتری خواهد داشت.

backlink_important

حتی اگر گوگل از آن زمان هزاران تغییر را در الگوریتم خود ایجاد کرده است، بک لینک ها همچنان یک سیگنال اصلی رتبه بندی هستند.

به عنوان مثال، یک مطالعه صنعتی که ما انجام دادیم نشان داد که پیوندها سیگنال اصلی رتبه بندی گوگل باقی می مانند.

و گوگل تایید کرده است که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.

فراتر از درک موتورهای جستجو، بک لینک ها در هدایت ترافیک مستقیم به سایت شما نیز نقش اساسی دارند.

هنگامی که کاربران روی این پیوندها از سایر وب سایت ها کلیک می کنند، مستقیماً به محتوای شما هدایت می شوند. این نه تنها ترافیک سایت شما را افزایش می دهد، بلکه آگاهی از برند را نیز افزایش می دهد و به طور ارگانیک مخاطبان گسترده تری را جذب می کند.

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید.

جور دیگر بگو:

یک بک لینک تک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد.

همانطور که مشخص است، بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک بگذارند.
ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر می آیند

آیا ترجیح می دهید از هاروارد یک بک لینک بگیرید یا از وب سایت یک پسر تصادفی؟

همانطور که مشخص است، گوگل نیز همین احساس را دارد.

این مفهوم به عنوان "Domain Authority" شناخته می شود. اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما (از طریق پیوند) منتقل کند.

از آنجا که این پیوند از یک سایت معتبر می آید، گوگل وزن زیادی روی آن می گذارد. در واقع، بلافاصله پس از پیوند TechCrunch به من متوجه افزایش ترافیک موتور جستجوی ارگانیک خود شدم.

آیا بدست آوردن این لینک ها سخت است؟ قطعا.

آیا ارزش آن را دارند؟ کاملا.
ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر پیوند قرار می دهند

به عنوان یادآوری، anchor text قسمت متن قابل مشاهده یک پیوند است.

اکنون، یک هشدار سریع:

شما نمی خواهید با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی زیاده روی کنید. در واقع گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام "پنگوئن گوگل" دارد.

گوگل پنگوئن وب سایت هایی را که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند فیلتر می کند. و به طور خاص بر روی سایت‌هایی تمرکز می‌کند که بک لینک‌هایی را با متن لنگر دقیقا مطابقت می‌سازند.
ویژگی شماره 3: سایت (و صفحه) که به شما پیوند داده می شود به طور موضعی با سایت شما مرتبط است

وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند.

اگر به آن فکر کنید این منطقی است:

تصور کنید به تازگی مقاله ای در مورد دویدن ماراتن منتشر کرده اید.

در این صورت، گوگل وزن بسیار بیشتری بر روی لینک‌های سایت‌های مربوط به ماراتن، دویدن، تناسب اندام در مقابل سایت‌های مربوط به ماهیگیری، تک‌چرخه‌ها و بازاریابی دیجیتال می‌گذارد.

ویژگی شماره 4: پیوند یک پیوند "Dofollow" است

گوگل و سایر موتورهای جستجو پیوندهایی را که برچسب Nofollow به آن متصل شده است را نادیده می گیرند.

nofollow-images

(به عبارت دیگر، لینک های nofollow الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را حساب نمی کنند).

خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب، پیوندهای "dofollow" هستند.

و بسیاری از پیوندهایی که دارای تگ nofollow هستند برای شروع آنقدر ارزشمند نیستند. به عنوان مثال، پیوندهای این منابع معمولاً nofollow هستند:

 نظرات وبلاگ
 اعلامیه های مطبوعاتی
 تبلیغات پولی

به هر حال این پیوندها برای سئو بسیار مفید نیستند، بنابراین نوفالو بودن آنها مشکلی نیست.

Page 3 of 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Copyright © 2025 سئو تخصصی. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.